HR Ablak Új szemléletet hoz a Tequa a felnőttképzési piacra

Új szemléletet hoz a Tequa a felnőttképzési piacra

autopro.hu | 2022.04.21 16:20

Új szemléletet hoz a Tequa a felnőttképzési piacra

Fotó: TEQUA

„Az egyetlen állandó a változás maga” - vallotta Hérakleitosz, görög filozófus. E mondat napjainkban is megállja a helyét, hiszen az elmúlt időszak számos változást hozott nemcsak magánéletünkben, hanem a vállalkozások életében egyaránt. Az eddig megszokott, beidegződött folyamatokat újra kellett tervezni és szervezni és az új ügyféligényekre szabni.

Hirdetés

A Tequa Akadémia a pandémia kezdetekor gyorsan alkalmazkodott az új kihívásokhoz, szinte egyik napról a másikra kezdte el az online képzések szervezését, melynek köszönhetően ezt a nehéz időszakot sikeresen átvészelte és most új képzésekkel és képzési módszerekkel áll a partnerek rendelkezésére. Gedővári Dórát, a Tequa Akadémia értékesítési vezetőjét kérdeztük.

- Tavalyi beszélgetésünkkor már érezhető volt a hangodon, hogy nagyon várod a kontaktos képzéseket, illetve a személyes találkozást a hallgatókkal és a partnereitekkel. Akkor azt mondtad, hogy rengeteg újdonsággal készültök, de ehhez már nem nyújt kielégítő platformot az online tér. Mesélsz erről egy kicsit?

- Igen, tavaly ősszel, amikor a „nyitás” érzékelhetővé vált, elkezdtük módszeresen összeszedni és újraértékelni azokat a tapasztalatokat, amiket az elmúlt két év hozott számunkra. Megnyugvást jelentett, hogy stratégiai partnereink a pandémia alatt is velünk maradtak, sőt újakkal tudtuk bővíteni az ügyfélkörünket. Külön öröm volt számunkra, hogy az online képzéseket sikerült olyan színvonalon megszervezni, hogy a „Minőséget képezünk” szlogen értékállónak bizonyult ebben az időszakban is.

- A múltkor ezt a szlogent már kiegészítetted az „értéket teremtünk” gondolattal. Mit jelent számotokra az értékteremtés?

- Valóban, a szlogenünk: Minőséget képezünk - értéket teremtünk. Akkor azt mondtam és vallom ma is, hogy – autóipari jelzővel élve – a minőségi képzésnek széria kategóriává kell válnia, hiszen ez a Tequa Akadémia hitvallása és törekvése több, mint húsz esztendeje. Az értékteremtés ott kezdődik, amikor egy elméleti képzésen elhangzottakat tovább tudjuk vinni egy gyakorlati képzésre úgy, hogy az adott cég folyamatait és előírásait is figyelembe vesszük. Mindezzel a hallgatóinknak kézzelfogható és a napi munkájukba beépíthető tudást biztosítunk. Így dolgozunk már évek óta, a szlogenünkhöz ezért tettük hozzá ezt a két szót, mert így teljes a kép.

Gedővári Dóra, a Tequa Akadémia értékesítési vezetője

Gedővári Dóra, a Tequa Akadémia értékesítési vezetője

- Miképp működtetitek ezt a gyakorlatban?

- Már az elméleti képzéseinkre is igyekszünk sok olyan „játékos” vagy gyakorlatorientált feladatot bevinni, ami az elméleti tudást mélyíti és megragadja a hallgatóink figyelmét. Amennyiben a partner nyitott rá – és ehhez nyilván erőforrástervezés és idő szükséges – akkor az elméleti oktatást egy vagy két hét elteltével egy gyakorlati képzés követi.

- Ez az értékteremtés Tequa-módra?

- Inkább azt mondanám, hogy ez egy része az értékteremtésnek. Valljuk, hogy a partner számára az érték ott kezdődik, amikor a dolgozója a képzést követően sokkal hatékonyabban és sikeresebben dolgozik az adott területen, mint azt megelőzően. Értéket jelenthet még, ha az adott munkatárs azt a képzést kapja meg, amely a munkaköréhez szorosan kapcsolódik és az oktatás pontosan annyi időt vesz el a valódi munkavégzéstől, amennyit feltétlenül szükséges. Fontosnak tartjuk azt is, hogy olyan képzést nyújtsunk a munkavállalónak, amely során érzi, hogy megérte eljönni, volt hozzáadott értéke a tanfolyamnak, hiszen szakmailag vagy készségeiben fejlődni tudott.

- Ahogyan erről beszélsz, ez egy kicsit álomszerű képzéstervezést jelent. Nincs igazam?

- Úgy gondoljuk, hogy ez egyáltalán nem álom. Azok a felnőttképzéssel foglalkozó cégek, melyek szoros együttműködésben állnak partnereikkel, meghallgatják az igényeket, látják és érzékelik a kihívásokat, azok már nem sablonmegoldásokkal válaszolnak ezekre a szükségletekre.

A Tequa Akadémia partnerei a vállalatok, vállalkozások, de számunkra partner és ügyfél ezeknek a vállalkozásoknak a dolgozója, aki nálunk hallgató lesz. Nagyon fontos az, hogy a résztvevő hogyan érzi magát azokon a napokon, amikor a tanfolyamon ül, hogy úgy gondolja, megérte az időt a képzésre fordítani, mert szakmailag sokat kapott, mindemellett pedig még jól is érezte magát.

- Mi szükséges ahhoz, hogy ezt meg tudjátok valósítani és valódi értéket tudjatok teremteni?

- Kommunikáció és párbeszéd, valamint egy olyan kompetenciaalapú fejlesztési folyamat, amely egy diagnózis felállításával kezdődik, úgynevezett bemeneti méréssel és folyamatos kommunikációval folytatódik. Több lépcsőn keresztül visszük végig az adott képzés elméletét és gyakorlatát, melynek a végén egy olyan munkatárs áll majd, aki azt a képzést kapta, ami a munkaköréhez szükséges, pontosan annyi időráfordítással, amennyi ehhez kellett és olyan értékkel, amellyel nemcsak hatékonyabb és sikeresebb lett a munkája, hanem a munkáltató is kézzelfogható sikert tud visszamérni.

- Ezt a rendszert már működtetitek?

- Igen, a programot pilot jelleggel két nagyvállalatnál elindítottuk már és több, kisebb vállalkozás is nyitott rá.

- A programot külön termékként értékesítitek vagy a képzések része?

- Hisszük, hogy a hosszú távú együttműködések alapja az, hogy először mindig adjunk. Ebből kifolyólag az elképzelés az, hogy azok a vállalkozások, ahol több képzés iránt is érdeklődnek és nagyobb munkavállalói csoportot érint az oktatás, ott ezt a programot a képzés részeként biztosítjuk. Valljuk, hogy ez a megoldás a partnereinknek, hiszen láthatják – mert megmutatjuk nekik –, hogy milyen területen, melyik munkatársat, milyen képzéssel tudják fejleszteni, ez mekkora idő- és pénzráfordítással jár. A Tequa trénerei pedig ezen adatok és információk alapján cégre tudják szabni az elméleti tananyagot és ezek alapján készülnek a gyakorlati napokra is.

- Akkor nálatok véget értek a sablon folyamatok és képzések?

- Úgy hisszük, sablonosak sosem voltunk, hiszen a trénereink talán sosem tartottak két, teljesen egyforma képzést, hiszen mindig az adott céghez vagy nyílt tanfolyam esetén, a csoporthoz alkalmazkodtak. Tény azonban, hogy az elmúlt két év során annyi minden megváltozott körülöttünk, hogy úgy látjuk, új értelmet nyert az igény alapú képzés elnevezés. A szervezést minden esetben meg kell előznie egy igényfelmérésnek, amely alapján a trénerek cégekre, hallgatókra és kompetenciákra szabják a képzéseket.

- A fent említetteknek talán a kihelyezett képzéseknél van a nagyobb jelentősége, de a nyílt képzéseiteket továbbra is ugyanúgy szervezitek?

- Igen, nyilván a kihelyezett képzéseknél tudjuk ezt az értékteremtést jobban érvényesíteni, de a nyílt képzéseinknél is számos újdonságot vezetünk be. Arról, hogy mik ezek, a következő számban mesélek, de addig is tapasztalják meg a Tequa érzést az olvasók és jöjjenek el tavaszi képzéseinkre vagy kérjék egyedi árajánlatunkat!

Fotó: Facebook/tequa.akademia

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink