Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kis termék irreálisan nagy dobozban? Az MI ezt is segít elkerülni
2024.04.24 09:24Ingyenes előadásokkal vár a Techtogether Automotive Hungary!
2024.04.24 08:22Mostantól minden Opelből van elektromos változat
2024.04.24 07:21Az LG elektródokkal támogatja meg a Teslát
2024.04.24 06:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így tehetjük ellenállóbbá ellátási láncunkat
A múltban az ellátási láncok ellenálló képessége, valamint rugalmassága háttérbe szorult, és a legfontosabb prioritássá a hatékonyság, a költségek alacsonyan tartása vált. Ismert és elterjedt lett a hatékonyság javítását célzó Just in Time (JIT) gyártásszervezési és készletgazdálkodási modell, a koronavírus okozta krízis azonban felhívta a figyelmet annak hátulütőire. A megfelelő változtatásokkal azonban olyan rendszer alkotható, mely jó egyensúlyt teremt a hatékonyság és az ellenállóság között.
Az Industry Week szakportál öt pontban foglalta össze a megfelelő ellátási lánc követelményeit, illetve azok megvalósításának módját.
Egyszerűség
A visszaeső kereslet hatására a termelés mellett a kínált termékek számát is csökkenteni lehet, ahogy azt a Harley-Davidson példája is mutatja. Ennek köszönhetően az erőforrásokat a legfontosabb modelljeikre összpontosíthatják.
Egyes, kevésbé fontos tevékenységek kiszervezhetőek, hogy a vállalatvezetés figyelme ne legyen annyira megosztva. Továbbá, a mostani helyzetben felmerülhet a beszállítók ellenállóságának mérése, ellenőrzése, mely feladat elvégzését megkönnyíthetjük, ha csupán a kulcsfontosságúakra koncentrálunk.
Együttműködés
A beszállítók megválasztásánál részesítsük előnyben azokat, amelyek lehetővé teszik a kockázat minimalizálását, több piacon is jelen vannak, valamint segíthetik vállalatunkat a gyors alkalmazkodó képesség megteremtésében.
Ellenállóság
Vegyük fontolóra a termelés piac közelébe helyezését, nagyobb készlet tartását a fontosabb termékekből, esetleg bizonyos alkatrészek több helyről történő beszerzését, a helyi körülmények változásáról pedig igyekezzünk azonnal információhoz jutni.
Redundancia
Hogy csökkentsük a kockázatokat, származzon az egy beszállító csődbemeneteléből, az ellátás akadozásából vagy hirtelen árváltozásokból, készítsünk B terveket minden fontosabb beszállítónk esetében.
Innováció
Az új dolgok kipróbálása krízis idején jóval kevesebb veszéllyel jár. Sok változás, például az e-kereskedelem térhódítása vagy az otthoni munkavégzés terjedése valószínűleg a járványhelyzet után is folytatódni fog. Érdemes megvizsgálni, hogy a cégünk hogyan juthat előnyökhöz a változások kihasználásával, az új fejlesztések implementálását pedig támogathatjuk a döntéshozatal felgyorsításával.