Gyártósor Azonosítsuk be a problémát a gépi tanulás alkalmazása előtt!

Azonosítsuk be a problémát a gépi tanulás alkalmazása előtt!

autopro.hu/V.M. | 2021.05.07 13:20

Azonosítsuk be a problémát a gépi tanulás alkalmazása előtt!

Fotó: Pixabay

Az új technológiák adaptálása sok iparágban alapvető fontosságú, ha a vállalat hosszú távon meg akarja őrizni versenyképességét. Az egyik szóba jövő vívmány a gépi tanulás, aminek szervezeti működésbe integrálása azonban sok kérdőjelet vet fel a cégeknél. Ahogy azonban más technológiai újdonságoknál, úgy itt is beazonosítható, mire kell figyelni, hogy az implementálás a lehető leggördülékenyebben menjen.

Hirdetés

Ma már úton-útfélen találkozni a gépi tanulás fogalmával, ami leegyszerűsítve a mesterséges intelligencia egy olyan alfunkciója, ami lehetővé teszi a nagy adattömegek elemzésével való tanulást a pontosabb előrejelzések készítése érdekében. Ha helyesen csinálják, a technológia alkalmazása számos módon képes javítani a vállalkozások működését. A gördülékenyebb implementálásai folyamatot segítendő az IndustryWeek összegyűjtött öt hasznos tippet:

1. Döntsük el mit is akarunk megoldani

Először is érdemes azt átgondolni, hogy pontosan mi is az a probléma, amire megoldást keresünk a gépi tanulás képében. Problémát jelenthetnek például a repetitív manuális műveletek, a nagy működési költség, a nagy adatmennyiség nehéz kezelhetősége, az alacsony vásárlói hűség vagy az ügyfelek gyakori elvesztése.

Ez öt olyan pont, ami sok vállalkozást érint. A vásárlók elvesztésén keresztül jól érzékeltethető a gépi tanulás előnye. A Harvard Business Review magazin szerint egy új vásárló megszerzése 5-25-ször annyiba kerül, mint egy megtartása. A gépi tanulás azonban segíthet fényt deríteni arra, hogy miért fordulnak el a vásárlók, így általa jelentős összegek takaríthatóak meg.

2. Ismertessük meg a technológiát

A munkatársakban és más vezetőkben elkerülhetetlenül meg fog fogalmazódni annak a kérdése, hogy pontosan mi is az a gépi tanulás, illetve miért is jó az a vállalkozásnak. Válaszadáskor érdemes kissé úgy gondolkodni, mintha valamit el akarnánk adni.

Célszerű elmondani, hogy mik a problémák, és hogy milyen előnyöket nyújt az új technológia a cég számára. Ilyen előnyök lehetnek például a működési költségek csökkentése vagy a hatékonyság javítása, kimutatható mértékben. A technológia részletes, műszaki jellegű bemutatását nem sokra fogják értékelni, ha nincsenek tisztában annak előnyeivel.

3. Kezdjünk kicsiben

Első körben használjuk a gépi tanulást egy kisebb adatmennyiség elemzésére. Ez lehet például az ügyfelekről gyűjtött adatok egy bizonyos kisebb csoportja. Így a szélesebb körű alkalmazás előtt megtudhatjuk, hogy a gépi tanulással pontosan milyen eredmények érhetőek el, és hogy a technológia egyáltalán megfelelő megoldást jelent-e.

4. Kezeljük az adatot fontos erőforrásként

Bár gyakran hangoztatott, a gépi tanulásnál nem lehet eléggé hangsúlyozni az adatok fontosságát. Az adatok elemzéséből értékes információkhoz lehet jutni, amik felhasználhatóak a működés optimalizálásában, a gépi tanulás pedig egyenesen működésképtelen megfelelő adatok nélkül.

5. A gépi tanulás kiegészíti az embert

A technológia segíti a működést, de nem helyettesíti az embert. Egyeseknek ez furcsának tűnhet, viszont a mesterséges intelligenciával és a gépi tanulással megvalósítható egyik fontos funkció, a kollaboratív intelligencia.

A gépi tanulással komoly változások érhetőek el. Még ha azok a változások nem is olyan látványosak, sokat jelenthetnek a dolgozóknak, a vásárlóknak és az egész vállalatnak.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink