Gyártósor A gyártók újévi fogadalma: rugalmasság

A gyártók újévi fogadalma: rugalmasság

autopro.hu/P.B. | 2022.01.10 04:17

A gyártók újévi fogadalma: rugalmasság

Fotó: ABB

Bár a koronavírus-járvány már 2020 óta velünk van, és többek között a gyártást is sújtja, a 2021-es esztendő még inkább rámutatott arra, mennyire fontos egy gyártással foglalkozó cég számára a rugalmasság.

Hirdetés

Számos kihívást hozott 2021, és ebben valószínűleg 2022 sem lesz más. A járvány időről időre kifejti a közvetlen és közvetett hatását, hiányok merülnek fel, törékenyek az ellátási láncok – és akkor még nem beszéltünk a természeti katasztrófákról, amik sajnos az óévben is jelentkeztek.

Az új esztendőbe belépve az újévi fogadalmak időszakát éljük. A Manufacturing Global hasábjain Ian James, a Mercedes-Benz Formula E részlegének ügyvezető igazgatója és Joerg Reger, az ABB Robotics autóipari üzletágának ügyvezető igazgatója osztja meg gondolatait arról, miért lesz fontos 2022-ben a rugalmasság.

Minél több eshetőségre kell felkészülni

Ian James úgy gondolja, hogy a rugalmasság kulcsfontosságú lesz a cég életében 2022-ben. Az alapok változatlanok maradnak, de az ördög a részletekben rejlik – emelte ki.

Mint fogalmazott, a vállalat mérnökeinek minden lehetséges forgatókönyvet meg kell vizsgálniuk, mindenre fel kell készülniük. James persze kiemelte, hogy lehetetlen minden egyes permutációt megjósolni, szerinte ezért fog kulcsszerepet játszani az alkalmazkodás és a rugalmasság képessége a cég életében.

Biztos vagyok benne, hogy megvan a megfelelő csapatunk a kihívásokhoz – zárta az előrejelzését.

Gyorsan kell váltani, ha szükséges

Reger szerint a technológiai fejlődés sebessége, valamint annak a versenyképességre gyakorolt hatása lesz a legérdekesebb kérdés 2022-ben. Az anyagi túléléshez a jövőben rugalmasságra és mozgékonyságra lesz szükség; a termelési mennyiségek és a termékösszetétel gyors váltására való képesség kulcsfontosságú lesz - vélekedett. Kifejtette, hogy ehhez szemléletváltásra van szükség.

A bizonytalanság kezelésének leghatékonyabb módja az, ha a hagyományos „hosszú soros” gyártásról a gyártási cellákra váltunk, amelyek gyorsan üzembe helyezhetők vagy újraprogramozhatók, így képesek alkalmazkodni a kereslet ingadozásaihoz – mondta Reger, aki szerint a hagyományos gyártósor továbbra is megfelelő lehet a végső összeszereléshez, de azt rugalmas cellákkal kell támogatni.

Tetszett ez a cikk? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink