Best Practice Vevői üzleti sikereire koncentrál a DS Smith

Vevői üzleti sikereire koncentrál a DS Smith

DS Smith | 2016.10.18 06:03

Vevői üzleti sikereire koncentrál a DS Smith

A Remy Automotive Hungary Kft. egy évvel ezelőtt kereste meg a DS Smith Packaging Hungary Kft.-t, hogy termékei csomagolásának újragondolásával optimalizálja csomagolási folyamatát és költségeit. A DS Smith Packaging feladata az volt, hogy olyan csomagolóanyagot javasoljon, mely a remy által biztosított kiváló minőségű szolgáltatást és innovatív megoldást tükrözi, mindeközben pedig a technológiai folyamat átalakításával jelentősen csökkenti a teljes értéklánc költségét.

Hirdetés

A Remy több mint 120 éves múlttal rendelkezik, az 1896-ban alapított vállalat generátorokat és indítómotorokat gyárt, és újít fel a világ prémium autómárkái számára. A Remy Automotive Hungary Kft . 1999-ben kezdte meg működését Miskolcon, elsődleges tevékenysége generátor és indítómotor felújítás személy- haszon- és nehézgépjárművek, valamint munkagépek számára, emellett új indítómotorok és generátorok gyártását is végzi tehergépjárművekbe, buszokba. A vállalatnál tönkrement és sok esetben már selejtezésre ítélt generátorokat és indítómotorokat újítanak fel kiváló minőségben, melyeket ugyanolyan szigorú követelményeknek és teszteknek vetnek alá, mint új társaikat. A Remy európai piacának jelentős részét miskolci gyárából szolgálja ki, valamint közép-kelet európai tevékenységének pótpiaci központjaként Miskolcról történik a vállalat kínálatában levő forgó villamos alkatrészek, féknyergek és különböző kormányművek raktározása és forgalmazása.

A DS Smith struktúrált módszertana a csomagolás területén három fő eredményt ígér vevőinek a közös fejlesztési projektek során: az eladások növekedését, a költségek csökkentését és a kockázatok minimalizálását. A Remy csomagolóanyagainak fejlesztése során mindhárom területen sikerült eredményt elérni. A Remy termékeinek korábbi, fl exografi kus nyomtatási eljárással készült dobozait magasabb minőségű ofszet nyomtatott dobozra cseréltük, mely modern és élénkebb megjelenést biztosít. Az új technológia ráadásul újabb kommunikációs felületeket biztosít a csomagoláson, ahol a vállalat vásárlói felé hatékonyan jeleníthet meg különböző üzeneteket. Ez a technológiai változtatás ugyan növelte a csomagolási költséget, viszont a csomagolási folyamat egyéb területein végrehajtott optimalizálással a teljes ellátási lánc költségét versenyképes szinten tartotta.

A projekt legizgalmasabb része az optimalizálás volt, melynek során igazán látványos eredményeket értünk el. A vállalat light duty portfoliójában található termékekhez számos dobozméretet használt. Ezek alapos tanulmányozása után sikerült a korábbi 34 cikkszámot 7 cikkszámra redukálni, mely magában jelentős költségcsökkentést eredményez a vállalat számára. Következő feladat a megfelelő, hatékonyan gyártható konstrukció és anyagminőség kialakítása, a ciklus-idő megtartása vagy csökkentése továbbá a raktárkészlet és az átfutási idők minimalizálása volt. A rugalmasság növelése által mind a beszerzési folyamatok, mind pedig az adminisztrációs terhek jelentősen csökkentek.

Mint minden projektben, az egyik legfontosabb feladat a lehetséges kockázati tényezők feltérképezése és az így szerzett tapasztalatok beépítése volt a tervezési munkába, illetve a csomagolási folyamatba. A Remy már a kezdetekkor felismerte, hogy a vállalat számára a leghatékonyabb megoldást közös munka, tapasztalat- és információcsere által találhatjuk meg, így az érintett területek vezetői az első lépéstől részesei voltak a munkafolyamatnak. Hatékonyan feltérképezhettük, hogy a csomagolási megoldással szemben milyen elvárásai vannak az értékesítési, a marketing és minőségbiztosítási osztályoknak, és ez utóbbi milyen kockázati tényezőket lát, amit mindenképp szem előtt kell tartanunk. A beszerzés és logisztika munkatársaival együttműködve pedig kidolgoztuk a javasolt ellátási láncot. A fejlesztéseknek köszönhetően a Remy termékeinek csomagolása modern és innovatív lett, miközben a vállalat csomagolási költségei jelentős mértékben csökkentek.

A projekt összegzése

A feladat olyan csomagolási megoldás kidolgozása, melyet a Remy összes európai lokációjában be tudunk vezetni. Fontos szempont volt, hogy a grafi kai megjelenés színvonalasabb és egységes legyen, mely tükrözi a termékek minőségét, valamint hozzásegíti a Remyt értékesítésének növeléséhez. A csomagolóanyagok cikkszámát csökkenteni kellett a méretek racionalizálása által, valamint olyan konstrukciót és anyagminőséget kellett találni, amely biztosítja a termék biztonságát a teljes ellátási lánc során, meghosszabbítva, de legalább megtartva a korábbi ciklusidőt.

Az eredmények

  • egységes megjelenés globálisan
  • a referenciák számának csökkenése 37-ről 7-re a dobozok tekintetében m
  • inőségügyi költség megszünése a megfelelő termékvédelemmel
  • a ciklusidő hatékonyságának szintentartása
  • a készletszintek csökkenése
  • adminisztrációs terhek és költségek jelentős csökkenése
A Hungaropack Magyar Csomagolási Verseny Bírálóbizottsága a Ds Smith Packaging Hungary Autóipari alkatrész tengerentúli szállítási csomagolása nevezését Hungaropack 2016 Ipari Kreativitás díjjal jutalmazta.

DS Smith Packaging Hungary Kft
www. dssmithpackaging.hu
[email protected]

(x)

Hirdetés

Kiemelt Partnereink