Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Termelési világrekordot döntött a ZF
A beszállító legyártotta százmilliomodik elektromos rögzítőfékét (EPB), ezzel az első vállalat lett a glóbuszon, aki elérte ezt a mérföldkövet.
Az EPB jelentős előnyre tett szert azzal, hogy a fékrendszerben történt súlycsökkentésnek köszönhetően üzemanyag-gazdaságos is a megoldás. Jó példája a mechanikai rendszerek elektrifikációjának, ami támogatja az integrációt, így fontos előrelépés a vezetékes fékezés terén. A technológia segít megerősíteni a sofőr biztonságát, mert lehetővé teszi a négykerekes "antilock" vészmegállást. A rendszert egy gombnyomással lehet aktiválni.
Az EPB teljesen integrált része a fékrendszernek, olyan plusz jellemzőkkel, mint a dinamikus működtetés, a fékbetét kopásának érzékelése és a csökkentett kopás a mechanikai rendszerekben.
– Az EPB nagy sikertörténet, és ezt a technológiát a világon, tehát Európában, Amerikában, Kínában is gyártjuk, sőt, mától Indiában is megkezdődött az EPB előállítása. A ZF már a 2000-es évek elején is globális vezető volt a fékiparban, de megpróbálta a mechanikus fékrendszereket átalakítani valami sokkal többé. Ma a technológia jelen van a világ legnépszerűbb járműveinek egy részében, és így a kis autóktól kezdve a nagyobb pickupokig és SUV-kig bármilyen típusban megtalálható, ráadásul a ZF elektromos rögzítőfékének több variációját is kínálja – fogalmazott Manfred Meyer, a ZF féktechnikai részlegének szenior alelnöke.
– Ahogy a fejlett biztonságú és önvezető autók terén egyre magasabb szinteket érünk el, a fékrendszerek is kulcsszerepet fognak játszani. A ZF-nél tradicionális mechanikai rendszereket csinálunk, csak az elektromos kontroll miatt magasabb szintű integrálhatósága van a többi fedélzeti rendszerbe, és egy nagyobb fokú járműirányítási segítséget nyújt, az elektromos rögzítőféknek pedig nagyobb haszna van, mint eddig bármikor – következtetett Meyer.