Gyártósor Sokkal zöldebbek lesznek a Ford gyártósorai

Sokkal zöldebbek lesznek a Ford gyártósorai

autopro.hu/B.K. | 2016.08.11 13:52

Sokkal zöldebbek lesznek a Ford gyártósorai

A vadonatúj Ford EcoBlue dízelmotor gyártósorán várhatóan 50 százalékkal alacsonyabb energia-és vízfelhasználással készülnek majd az erőforrások a Ford angliai Dagenham Dízel Központjában

Hirdetés

A Ford legnagyobb dízelmotorgyártó üzemében, a Dagenham dízel központban a vállalat üzembe állította legmodernebb gyártósorát, amelyen a vadonatúj 2,0 literes Ford EcoBlue erőforrások készülnek majd. Az egy motor elkészítésére jutó energia-felhasználás várhatóan több mint 50 százalékkal alacsonyabb lesz, mint a korábbi, 1,8 literes TDCi dízelmotor esetében volt. A motor összeszerelő üzemének teljes energiaellátását három szélturbina biztosítja.

A 350.000 darabos éves kapacitással beinduló angliai üzem vízfelhasználása a 2011-es vízigényhez képest az új üzem 17,5 millió literrel kevesebb vizet fogyaszt majd. A forgácsoló gépek kenőanyag-mennyiségét is sikerült csökkenteni: az eddigi bőséges kenőfolyadék alkalmazása helyett finom olajköd hűti és tisztítja a megmunkált alkatrészeket, és az új forgácsoló gépek működése 99,8 százalékkal kevesebb vizet igényel, ami már önmagában is közel 16 millió liter vízmegtakarítást jelent éves szinten.

Az üzemben cirkuláltatott hűtőfolyadék mennyiségét is csökkentették, ami ugyancsak jelentős mértékben mérsékli az energiafogyasztást. A három, kisebb méretű hűtőrendszer 70 százalékkal kevesebb áramot fogyaszt, hozzájárulva ahhoz, hogy az egy motor legyártására vetített energia-felhasználás a 2011-es 188 kWh értékről 92 kWh-ra esett; ez az energia-megtakarítás nagyjából egy átlagos családi ház egyheti áramfogyasztásának felel meg. A legújabb LED világítás alkalmazása évente közel 750.000 kWh energia megtakarítását eredményezi.

A globális célkitűzés, hogy 2010 és 2025 között 30 százalékkal csökkentse az egy jármű gyártásával járó üvegház-hatású gázok (GHG) kibocsátását, és bár a vállalat 2009 és 2015 között globális szinten már 30 százalékkal csökkentette vízfelhasználását, a szakemberek tovább kutatják, hogyan mérsékelhetnék még a jelenlegi mennyiséget is. A vadonatúj, 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor az új Ford Transit és Transit Custom haszongépjárművekben mutatkozik be, az alacsony üzemanyag-fogyasztás, a teljesítmény és a kifinomult működés felülmúlhatatlan kombinációját kínálva.

A teljesen új tervezésű és számos súrlódáscsökkentő innovációt alkalmazó erőforrás 13 százalékkal alacsonyabb üzemanyagfogyasztással működik. Az üzem éves gyártókapacitása kezdetben 350.000 darab lesz, ami azt jelenti, hogy minden 30 percben elkészül egy. A gyártás második fázisa a tervek szerint 2017-ben kezdődik, amikor újabb 150 ezerrel bővül a kapacitás, vagyis az itt gyártott motorok száma éves szinten eléri majd a félmilliót. A Ford nemrégiben jelentette be, hogy immár mind a 12 európai gyára – köztük a Dagenham üzem is – nulla hulladék-kibocsátással működik.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink