Gyártósor Nyírő Ferenc: a nemzetközi helyzet fokozódik, gondoljuk át folyamatainkat!

Nyírő Ferenc: a nemzetközi helyzet fokozódik, gondoljuk át folyamatainkat!

Kuthi Áron | 2019.10.21 15:19

Nyírő Ferenc: a nemzetközi helyzet fokozódik, gondoljuk át folyamatainkat!

Egyre több vészjósló hír lát napvilágot az autóiparról, és valóban, az idei év nem árasztotta el az üzleti szférát, a befektetőket, egyáltalán a szektor szereplőit a pozitív hírekkel. Elég csak a soha véget nem érő melodrámát, a kínai-amerikai vámháborút említeni, amelybe az Európai Unió is akarva-akaratlanul bevonódik. A dízelbotrány még mindig nem lefutott meccs, viszont még az elektromos meghajtás abszolút térnyerésének kérdése sem dőlt el véglegesen.

Hirdetés
Az elektromos átállás költségei most terhelik a büdzsét, míg előnyei csak később fognak jelentkezni. Viszont ez a piac már kezdi elmosni azt a megkülönböztetó faktort, amit egyértelműen a motorban megtestesülő egyedi technológia jelentett eddig a gyártók és a fogyasztók számára. Az alternatív hajtás piacára könnyebb a belépés, a meghajtási fejlesztések készen állnak a beépítésre, így kis szereplők is feltörekvőként jelennek meg. Az Európai Unió károsanyag-kibocsátási szabályozása az előbbiekben felsoroltakon túl további kihívás, különösen annak fényében, hogy az SUV-k iránt rettentően megnőtt a kereslet, szinte földrészre való tekintet nélkül – ezekkel a gondolatokkal kezdte előadását az S&T Consulting Hungary ipari digitalizációs üzletágának vezetője a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület közös konferenciáján. Nyírő Ferenc egy valószínűsíthetően elérkező válságról, gazdasági lanyhulás korszakáról beszélt, amelyet viszont arra lehet használni, hogy minden eddiginél hatékonyabb vállalati működést vezessünk be.

Az előbbieket figyelembe véve, a játék nagyon veszélyes, mert – mint azt a Volkswagen esete is mutatja a dízelbotrányra eddig kifizetett büntetésekkel – ha a büntetés/profit aránya felborul, az csökkenti az osztalékot, ez pedig óhatatlanul magával rántja a részvényárfolyamot.

Máshogy fogunk (profitot) termelni

Minden tekintetben más piac következik tehát, más szabályok szerint íródik mostantól az autóipar története, különösen intő jel erre a Tesla, amely brutálisan belemar a prémium-eladásokba világszinten. Az amerikai elektromosautó-gyártónak mostanában készül el a sanghaji gyára, ezzel még inkább előkészítheti a nyereségességbe fordulást.
Ebben a klímában a szektor kisebb és nagyobb szereplői azt tehetik, hogy digitalizálnak, hatékonyságot növelnek. Erre ajánlotta Nyírő Ferenc az S&T széles termékportfólióját, amely az ipari digitalizáció teljes skáláját lefedi. A CREO 7 szoftvercsomag a generatív dizájnon keresztül például a súlycsökkentéssel összefüggő ipari feladatok, a 3D-nyomtatási kihívások megoldásában segít. A ThingWorx az IoT technológiák kiváló integrátora, a Vuforia pedig a kiterjesztett valóságon keresztül a munkaerő-betanításban, karbantartásban, összeszerelésben lehet ultramodern megoldás. Röviden bemutatta a Vuforia Chalk-ot is, amely távoli munkaállomások összekapcsolását, a távoli segítségnyújtást könnyíti meg. Az S&T-nek vannak megoldásai a termelés hatékonytalanságainak felszámolására (PLM) és a gyártásütemezésre illetve -vezérlésre (MES) is.

Tudásátadás

Nyírő Ferenc előadásában bejelentette, hogy hamarosan több milliárd forint értékű ipari digitalizációs szoftvert adnak át öt hazai egyetemnek. A bejelentés részleteit november 6-án, a tanácsadó vállalat Focus Okosgyár nevű szakmai konferenciáján lehet majd megtudni.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink