Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Műanyaggal tömi tele a BMW az i3-at
A BMW i3-nak több szerkezeti eleméhez szállít a BASF műanyagokat: ide tartoznak az első ülések háttámlái, a szénszálas karosszériában található merevítő elemek és a hátsó ülések kagylói.
A vezetőülés és a mellette levő ülés háttámlája az első fröccsöntött és lakkozatlan ülésszerkezeti elem poliamidból, amelynek látszódó felülete van és a belső térben használják fel. A mintegy két kilogrammos hibrid szerkezeti elem kialakításához a know-how-t a BASF ülésszakértő csoportja adta. A multifunkcionális háttámla egy rendkívül UV-álló poliamid 6 kompoundból készül. Ez az anyag nem csak a megfelelő merevségről gondoskodik, hanem elegendő nyúlást és szívósságot is biztosít, a -30°C-tól +80°C-ig terjedő hőmérsékleti tartományban.
A BMW i3 szénszálas karosszériája, a külső és a belső héjak között, polibutilén-tereftalát (PBT) anyagból készült szerkezetei elemekkel rendelkezik. A legnagyobb és egyben az első ilyen típusú elem az úgynevezett integrál szerkezeti elem. Ez az a hátsó oldalrészben helyezkedik el a karbonszálas karosszériahéjak között, és az alapvető funkciója mellett arra szolgál, hogy ütközés esetén felvegye a jelentkező terhelést, illetve arra is, hogy a két karosszériahéj között fenntartsa a távolságot. Ezen kívül hozzájárul a karosszéria struktúrájának merevségéhez is. Több mint két tucat, de összesen csak kilenc kilogramm súlyú kisebb szerkezeti elem található meg a jármű tágabban vett karosszéria részeiben, ahol a merevítést szolgálják, de gondoskodnak a kívánt akusztikáról is.
Az Elastolit PU struktúrahabot az egész tetőkeretben erősítőanyagként használják, beleértve az A-oszlopokat is. A rendkívül nyomásálló habot karbon-szendvics kompozittá dolgozzák fel, és így lesz képes fokozni a jármű szerkezeti merevségét.