Gyártók Műanyaggal tömi tele a BMW az i3-at

Műanyaggal tömi tele a BMW az i3-at

autopro.hu | 2014.05.12 18:10

Műanyaggal tömi tele a BMW az i3-at

A BMW i3-nak több szerkezeti eleméhez szállít a BASF műanyagokat: ide tartoznak az első ülések háttámlái, a szénszálas karosszériában található merevítő elemek és a hátsó ülések kagylói.

Hirdetés

A vezetőülés és a mellette levő ülés háttámlája az első fröccsöntött és lakkozatlan ülésszerkezeti elem poliamidból, amelynek látszódó felülete van és a belső térben használják fel. A mintegy két kilogrammos hibrid szerkezeti elem kialakításához a know-how-t a BASF ülésszakértő csoportja adta. A multifunkcionális háttámla egy rendkívül UV-álló poliamid 6 kompoundból készül. Ez az anyag nem csak a megfelelő merevségről gondoskodik, hanem elegendő nyúlást és szívósságot is biztosít, a -30°C-tól +80°C-ig terjedő hőmérsékleti tartományban.

A BMW i3 szénszálas karosszériája, a külső és a belső héjak között, polibutilén-tereftalát (PBT) anyagból készült szerkezetei elemekkel rendelkezik. A legnagyobb és egyben az első ilyen típusú elem az úgynevezett integrál szerkezeti elem. Ez az a hátsó oldalrészben helyezkedik el a karbonszálas karosszériahéjak között, és az alapvető funkciója mellett arra szolgál, hogy ütközés esetén felvegye a jelentkező terhelést, illetve arra is, hogy a két karosszériahéj között fenntartsa a távolságot. Ezen kívül hozzájárul a karosszéria struktúrájának merevségéhez is. Több mint két tucat, de összesen csak kilenc kilogramm súlyú kisebb szerkezeti elem található meg a jármű tágabban vett karosszéria részeiben, ahol a merevítést szolgálják, de gondoskodnak a kívánt akusztikáról is.

Az Elastolit PU struktúrahabot az egész tetőkeretben erősítőanyagként használják, beleértve az A-oszlopokat is. A rendkívül nyomásálló habot karbon-szendvics kompozittá dolgozzák fel, és így lesz képes fokozni a jármű szerkezeti merevségét.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink