Gyártósor Megkezdődött az elektromos Soul gyártása

Megkezdődött az elektromos Soul gyártása

Biró Csongor | 2014.06.13 13:30

Megkezdődött az elektromos Soul gyártása

Megkezdte a Kia az elektromos Soul EV külpiacra szánt gyártását. A modell lesz az első nulla kibocsátású autó, amelyet Dél-Koreán kívül forgalomba hoz a Kia.

Hirdetés
Kia Soul EV

A gyártósorról leérkező első autók európai megrendelőkhöz utaznak hajón, a jellemzően nyugat-európai ügyfelek az év második felében vehetik át járműveiket. A gwanjui üzemben évente ötezer elektromos Soul gyártását tervezik. A koreai piacon már három éve tesztelik a Ray EV elektromos autóflottát, a Soul hajtása ennek a továbbfejlesztett változata.

Megkezdődött a sorozatgyártás

Az utastér alá rejtett 282 kilós, nagy teljesítményű 192 cellából álló 27 kWh-os lítiumion-polimer akkumulátora (a világ jelenleg legnagyobb töltéssűrűségű, 200 Wh/kg) 212 kilométeres elméleti hatótávot tesz lehetővé. Az energiatakarékosság éllovasa a korai versenyző, hatékony hőszivattyú, intelligens légbeömlők, egyedi szellőzés a vezetőnek, és programozható szellőzőrendszer mérséklik az energiaveszteséget. A fékezési energiát is hasznosítja. Növényi eredetű alapanyagokból is készültek alkatrészei, 24 kilogramm bio-műanyagot tartalmaz, az autó 10 százaléka organikus szénalapú molekulákból áll. Természetes eredetű, cukornádból és cellulózból készített anyagokat használtak a belső tér díszítéséhez, a leggyakrabban használt kapcsolókat és a középkonzolt pedig antibakteriális anyaggal vonták be.

Villanymotorja 81,4 kilowattos (110 lóerő), 285 newtonméteres legnagyobb nyomatéka azonnal a sofőr rendelkezésére áll. Az elsőkerék-meghajtású Kia Soul EV 11,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre, végsebessége Európában 145 kilométer/óra. Bármilyen hálózati töltővel öt óra alatt feltölthető (6,6 kW AC), egyenáramú gyorstöltővel (100 kW) 25 perc alatt, 50 kilowattossal pedig 33 perc alatt nyolcvan százalékosra tankolható.

Az akkumulátor a Kia Motors és koreai partnere, az SK Innovation hároméves fejlesztőmunkájának eredménye. Elsődleges szempont volt a legnagyobb hatékonyság, ennek érdekében az elektrolit összetételét a magas teljesítményhez és az alacsony hőmérsékletekhez is optimalizálták. Az alacsony ellenállású nikkel-kobalt-magnézium katód, és a szén-grafit anód csökkenti az elektromos ellenállást, ezzel téve lehetővé a minél hatékonyabb energia leadást. A lítiumion-polimer akkumulátor használata (a hétköznapi lítiumion-akkumulátorokkal szemben) lehetővé teszi a nagyobb energiasűrűség elérését, kevesebb alkatrésszel, egyszerűbb cellaszerkezettel, olcsóbb gyárthatósággal, és számottevően jobb hőelvezetéssel.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink