Beszállítók Magyar szakemberekre szavazott a gyártelepítő-óriás

Magyar szakemberekre szavazott a gyártelepítő-óriás

Pardavi Mariann | 2014.05.26 10:52

Magyar szakemberekre szavazott a gyártelepítő-óriás

Az Egyesült Királyságban százötven éve alapított Beck & Pollitzer oroszlánrészt vállalt a 20. század második felében meginduló gyártelepítésekből. Amikor több mint tíz évvel ezelőtt irodát nyitottak Magyarországon, nagyon meghatározó időszakban érkeztek, hiszen akkoriban több nemzetközi üzemáttelepítés, gépmozgatás, új telepítési projekt zajlott – mondta el Kormos László cégvezető.

Hirdetés

Miért esett Magyarországra az anyavállalat választása?
A 2000-es évek elején egyre több és több, főleg autóipari cég költözött hazánkba vagy bővítette üzemét. Ezeknek egy része külföldről Magyarországra történő áttelepítés volt. Célszerű és gazdaságilag is indokolt volt egy hazai jogi környezetnek megfelelő céget létrehozni.

Kormos László

Számtalan szolgáltatást kínál a cég ügyfeleinek, melyek azok, amik kifejezetten az autóiparban érdekelt vállalkozásokat szólítják meg?
Autóipari divíziónk széles partnerkört alakított ki, amely a vezető nemzetközi autógyárak mellett tier 1, tier 2 beszállítókat, valamint gépgyártó cégeket is magában foglal. A szolgáltatások a legegyszerűbb kis gépek mechanikai telepítésétől a kulcsrakész gyártósor vagy teljes gyár áttelepítésig terjednek, beleértve mindennemű villamos, épületgépészeti, acélszerkezeti illetve mechanikai szerelést. Foglalkozunk mechanikai hajtások beállításával, bemérésével, nagyméretű csapágyak cseréjével, valamint összetett gépalapokon, technológiailag egybetartózó szerkezeteken gépek telepítési irányvonalainak a meghatározásával, jelölésével, utólagos felmérésével is. 2013-ban indított beruházásunkkal bővítettük a székesfehérvári telephelyünkön az acélszerkezet gyártó kapacitásunkat, ahol jellemzően egyedi vagy kis sorozatú szerkezeteket készítünk. Mindemelett emelőeszközök bérletével is foglalkozunk.

Az autóipar jellemzően magas minőségi elvárásokat támaszt partneri felé. Ezek fényében milyen kihívásokkal jár az autógyártásban tevékenykedő vállalatok áttelepítése? Hogyan zajlik a folyamat?
Kizárólag megfontolt vezetés vihet sikerre egy projektet, ezért első lépésként reális és versenyképes munkatervet készítünk, ami lehetővé teszi, hogy drasztikusan csökkentsük az áthelyezésből vagy telepítésből adódó munkaóra kiesést. Az autóipar számos speciális emelési feladatot tartogat, ahol saját fejlesztésű egyedi emelőeszközöket és nehézgép-mozgató szerkezetet használunk, illetve acélszerkezet-gyártó műhelyünkben igény szerint állítjuk elő a szükséges eszközöket. Nagyon sok előkészületi munka kell ahhoz, hogy a bontás, szállítás majd telepítés a lehető legkevesebb problémával járjon. Csúszás nem lehet. Ami azonban még ennél is fontosabb, az a biztonság. A másik jelentős kihívás pedig a változások nyomon követése, dokumentálása. A jellemző áttelepítések mindig az egyes gépelemek és részek szakszerű jelölésével kezdődnek. Ez mind a villamos, mind a mechanikus gépelemek azonosítását magába foglalja. Amennyiben nincsen dokumentáció a gépekhez, sorokhoz, úgy mérnökségünk akár a teljes layoutot is el tudja készíteni. A bontás során, már minden halad a maga útján, itt mindig a logisztika, a rakodóhellyel való spórolásé a főszerep. Az új területen való lerakodás, padlójelölés, majd összeépítés pedig szinte mindig gép- és területspecifikus.

Mikor válhat szükségessé a berendezések mozgatása?
Megnövekedő vagy csökkenő megrendelés állomány, vevői igények miatti technológiaváltás, hatékonyabb termelésszervezés, szükséges karbantartási feladatok, nemzetközi átköltözés mind indokolhatja a gépek, berendezések mozgatását. Egyszerű, üzemen belüli áthelyezés is hordozhat kockázatokat, a nagy értékű termelő berendezéseket kifizetődő szakértő kezekre bízni. Meglátásom szerint a 2-3 évente esedékes modellfrissítések, új modellek azok, amik a mozgatórugói az egész beszállítói láncnál végbemenő gépmozgatási hullámnak. Természetesen ezen felül a vállalatok akvizíciója, a munkaigényes, de egyszerű folyamatok egyre keletebbre költöztetése az, ami rengeteg munkával lát el minket.

Milyen vállalatokkal dolgoztak együtt az évek során?
Hiszünk az ügyfeleinkkel létrehozott és fenntartott erős partnerkapcsolatok fontosságában, és nagyon büszkék vagyunk rá, hogy projektjeink 80 százalékában visszatérő ügyfeleinkkel dolgozunk. Mint cégcsoport, az európai Toyota gyárak többségében mi végeztük a géptelepítéseket, de ezen kívül olyan autógyárakat is rendszeres vevőink között tudhatunk, mint a BMW, Jaguar, Land Rover, Renault, Volvo, Suzuki, Dacia, stb. Az utóbbi négyben a csoport magyar vállalata is rendszeresen dolgozott más B&P divíziókkal közösen. Itthon a Denso számára dolgozunk 2004 óta folyamatosan. Megemlíthetem AGC autóüveggyárat, vagy akár a Suzuki vagy a Hankook Tires vállalalatokat. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy nem csupán installáló cégnek tekintenek minket, hanem sokszor bevonnak minket a tervezési, költségvetési szakaszba is, és számítani szokott a véleményünk és javaslatunk.

Miért elégedett a cégcsoport a magyar munkaerővel?
Igazi „multi tasking” képességekkel rendelkezünk, azaz egy adott ember számos, egymástól akár teljesen eltérő projektet is ki tud szolgálni, és át tud tekinteni. A műszaki kollégák nagyon kreatívak és szorgalmuk is az átlag feletti. Kiemelném továbbá, hogy nálunk a fizikai dolgozóktól eltekintve, az alkalmazottak 95 százaléka beszél legalább egy idegen nyelvet, ami páratlan a cégcsoporton belül is. Ezért vannak kiváló lehetőségeink az országon kívüli munkáknál.


Milyen szakemberekre van szükség a munka során? Milyen speciális munkakörökben dolgozókat foglalkoztatnak?
A piacvezető státusz fenntartása attól függ, hogy mennyire vagyunk képesek vonzani a legjobb embereket. Olyan képességekkel kell rendelkezni, és olyan kihívásokkal kell megbirkózniuk a hozzánk jelentkezőknek, amelyeket csak kevesen tudnak maradéktalanul teljesíteni: kiváló angol nyelvtudás, alkalmasság más emberek vezetésére, haladó szintű számítógépes tudás, céges rendszerek gyors elsajátítása, elkötelezett, lelkiismeretes, kiváló szervezőkészség. Mérnökségünket folyamatosan fejlesztjük, jelenleg is számos nyitott pozíciónk van. Sajnos nincsen igazán olyan képzés itthon, ami igazán használható tudást adna a jelöltek kezébe, ezért saját tréning rendszerünkben kell minden új munkatársat betanítani. Gépészmérnök, munkavédelmi szakmérnök illetve villamosmérnök az örök hármas, amiből sosem lehet elég. Természetesen szerelésvezetőként, illetve tervezőként foglalkoztatjuk őket. Fizikai dolgozóknál jellemzően villanyszerelőket és gépmozgatókat alkalmazunk. Ez utóbbinak kizárólag kiképezni lehet kollégákat, munkaerő piacról felvenni, egyszerűen nem lehet. A másik, nemrégiben felmerült igény a bádogos, mivel nagyon sok egyedi légtechnika gyártásos, átalakításos feladatunk van.

Milyen elvek mentén dolgoznak? Milyen filozófiát sajátítottak el az anyavállalattól?
Több, mint 150 évvel ezelőtt családi vállalkozásként indult, és annak ellenére, hogy már nem a Beck vagy a Pollitzer család tulajdonában van, a vállalatot hosszú ideje szolgáló munkatársak hűek maradtak az örökséghez. Megtartottuk azokat a jellemzőket, amivel egy családi cég a munkatársai és ügyfelei biztonságát és igényeit helyezi minden elé. Az évek során, ahogy a cég Európa szerte növekedett, a kultúrák gazdag sokféleségét, mint értéket hozták a szervezetbe.

Milyen folyamatok befolyásolják a Beck & Pollitzer mindennapjait és jövőjét?
Jelenleg cégünk egy izgalmas, fejlődő időszakába lépett, az alkalmazottak számának növekedése és a zajló székesfehérvári iroda és műhelybővítési munkákkal közeljövőben még szélesebb palettáját tudjuk nyújtani gyárak és gépek mozgatási feladataira.

Kiemelt Partnereink