Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23A Siemens bemutatta a Depot360 nevű flottatöltési szolgáltatását
2024.04.24 10:19Kis termék irreálisan nagy dobozban? Az MI ezt is segít elkerülni
2024.04.24 09:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Innovatív elsőkerék-hajtás rendszer a BorgWarnertől
A BorgWarner új első kereszt-differenciálmű (FXD) technológiája megnövekedett tapadást és stabilitást biztosít elsőkerék-hajtású járművek számára. A gyártó az új rendszert egy Volkswagen Golf GTI-ben mutatja be.
A BorgWarner a világon először egy Performance Pack felszereltségű Volkswagen Golf GTI-be építve mutatja be első tengelyre tervezett elektromos részlegesen önzáró differenciálművét elsőkerék-hajtású járművekhez. Az ún. "első kereszt-differenciálmű" (FXD) technológia jelentősen javítja a tapadást, a kezelhetőséget és az autó stabilitását a teljesítmény feláldozása nélkül.
Bizonyos időjárási körülmények között az FXD technológiával szerelt autók teljesítménye megközelíti az összkerékhajtású járművekét, ám mindezt jóval alacsonyabb áron és kisebb fogyasztási értékek mellett. A rendszer ugyanazt az elektro-hidraulikus technológiát alkalmazza, mint a BorgWarner nemrég bemutatott ötödik generációs összkerékhajtású rendszere, továbbá a gyártók számára elérhetővé tesz egy kompakt és könnyen szerelhető elektromos részlegesen önzáró differenciálmű (LSD) megoldást, amely számos beállítási lehetőséget kínál.
– A megnövekedett tapadásnak és teljesítménynek köszönhetően a BorgWarner FXD technológiája nagyon pozitív visszajelzéseket kapott a vásárlóknak tartott bemutatók során – mondta Stefan Demmerle, a BorgWarner TorqTransfer Rendszerek elnök-vezérigazgatója.
– A fékezésen alapuló rendszerekkel ellentétben az általunk alkalmazott technológia felméri, hogy az adott helyzetben mennyi nyomatékra van szükség, amely így páratlan tapadást, kezelhetőséget és stabilitást biztosít, maximalizálva a vezetési élményt az elsőkerék-meghajtású járművek esetében – tette hozzá Demmerle.
Az FXD rendszer egy VW Golf GTI Performance Pack modellben debütál |
A BorgWarner csavaros rögzítésű FXD rendszere ugyanazokat a szenzorokon keresztül beérkező jeleket használja fel, mint az összkerékhajtású rendszer. Ezek segítségével a részlegesen önzáró differenciálmű a legnagyobb teljesítményt a legjobb tapadással bíró kerékhez küldi még azelőtt, hogy a kerekek megcsúsznának. Bizonyos helyzetekben, például jeges emelkedőn, az FXD rendszer az elérhető motorerő hatékonyabb felhasználásával a gyorsulást is javítja.
A hazánkban is gyártó michigani központú BorgWarner erőátviteli berendezések vezető gyártója világszerte. A vállalat a 19 országban található 56 gyártóbázisán fejleszti termékeit. A BorgWarner fejlesztőtevékenységének célja az üzemanyagfogyasztás, a károsanyag-kibocsátás csökkéntése, illetve a teljesítmény növelése. A vállalat partnerei közt szerepel a Volkswagen, a Ford, a Toyota, a Renault/Nissan, a General Motors, a Hyundai/Kia, a Daimler, a Chrysler, a Fiat, a BMW, a Honda, a John Deere, a PSA és a MAN. |
A jobb kanyarodási sebesség érdekében a rendszer nagyobb teljesítményt biztosít a külső kerekek számára, hogy lecsökkentse a belső kerékcsúszást. A járműstabilitás javítása érdekében az FXD rendszer arra is képes, hogy a nagyobb teljesítményt a belső kerekekhez küldi, amely így jelentősen csökkenti a hagyományos stabilitási rendszerek esetében tapasztalt fékezéses beavatkozást. A BorgWarner FXD rendszer célja a könnyű integrálhatóság, továbbá hogy egy költséghatékony és takarékos alternatívát biztosítson az összkerékhajtású rendszerekkel szemben.