Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23A Siemens bemutatta a Depot360 nevű flottatöltési szolgáltatását
2024.04.24 10:19Kis termék irreálisan nagy dobozban? Az MI ezt is segít elkerülni
2024.04.24 09:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az égés során keletkező gáz oltja el a repülőgépen a tüzet
A repülőgép-alkatrészek gyártása során követelmény például, hogy tűz esetén olyan gázt fejlesszenek, amely képes elvonni az oxigént, így megszüntetve az égést. Ez a követelmény a 3D-alapanyaggyártókat is kihívás elé állítja.
A 3D nyomtatáshoz kapcsolódó kezdeti túlzó várakozások a helyükre kerültek, ma megalapozottan látjuk, hogy valójában mire jó ez a technológia. A 3D nyomtatás mára kivívta a helyét a gyártási technológiák sorában – véli Falk György, a 3D nyomtatással foglalkozó Varinex Zrt. stratégiai igazgatója.
– Az Airbus például az A350-es repülőgépében több mint ezer nyomtatott alkatrészt használ, de a legnagyobb autógyártók sem léteznének a 3D nyomtatás nélkül.
Ha a repülőgépipar elégedett, más területnek is jó
Falk György szerint a legújabbak már képesek több színt és különböző anyagokat párosítani, vagy extrém vékony felületet nyomtatni. A fejlődés igazi motorja azonban az alapanyag-technológia. A repülőgépekben használt alkatrészek esetén például követelmény, hogy azok kibírják a magas hőmérsékletet, tűz esetén pedig olyan, nem mérgező gázt fejlesszenek, amely elvonja a légkörből az oxigént, és eloltja a tüzet. Ha pedig egy termék megfelelt a legmagasabb elvárásokkal rendelkező repülőgépiparnak, más iparágak szereplői is nyitottabbak lesznek az innovációra.
A raktározási költségeket is csökkenti
– A 3D nyomtatás az egyedi, nem túl nagy sorozatszámú alkatrészek gyártását is lehetővé teszi rövid határidővel és költséghatékonyan. A komplex alkatrészek esetében is célszerű az innovatív nyomtatást alkalmazni, amivel meg lehet spórolni a fröccsöntéshez szükséges bonyolult szerszám előállításának tetemes költségét. Ahol az számít, hogy mennyi idő alatt érkezik meg a pótalkatrész, a 3D nyomtatással lehet elkerülni a hatalmas raktározási, beszállítási és logisztikai költségeket. A nagy kérdés a gyártási sebesség fejlődésének dinamizmusa. A 3D nyomtatás a megoldás akkor is, amikor egy új alkatrész prototípusát kell előállítani a tömeggyártást megelőzően és abban az esetben is, amikor a személyre szabhatóság a felhasználói élmény záloga.