Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Alumíniumvázas pickupok a GM-től
A GM tervei közt szerepel, hogy a 2018-ra várható következő-generációs Chevrolet Silverado és GMC Sierra modellek váza is alumíniumból készüljön – írja a Wall Street Journal.
Minderre azután került sor, hogy a Ford bejelentette, a 2015-ben megjelenő új F150 váza 97 százalékban alumíniumból készül majd (beleértve a rakfelületet is), amelynek köszönhetően a gyártó szerint összesen több mint 300 kilogrammot spórolnak az F150 tömegén. A Ford szegecselt megoldása helyett a GM hegesztett elemekben gondolkodik, hogy még jelentősebb súlycsökkenést érhessen el.
Az Silverado utódja is alumíniumból készülhet majd |
Az újgenerációs pickupok gyártásához a General Motors beszállítói szerződést kötött az Alcoa-val és a Novelis-szel. Az új Ford F150-et is az Alcoa látja el alumínium elemekkel.
Mark Reuss, a GM globális termékfejlesztési igazgatója a következőket mondta az új Ford F150 bemutatója előtt:
– Látnunk kell, hogy ténylegesen mennyi alumíniumot használnak, nem azt, hogy mennyit mondanak, hanem amennyi tényleg az autóban van. Megnézzük, mennyi súlyt tudnak megspórolni, majd mi is elvégezzük a szükséges számításokat. Könnyedén beszállhatunk mi is a játékba – tette hozzá Mark Reuss.
Egy a GM-hez közeli forrás szerint a General Motors kifejlesztett egy technológiát, melynek segítségével a Ford által is használt szegecselés helyett hegesztéssel illesztik össze az alumínium paneleket, amellyel a szegecsek súlyát és a szegecseléshez szükséges időigényes folyamatokat megspórolva jelentős mennyiségű időt és súlyt takarítanak meg.
Az alumíniumra való átállást a pickupok szegmensében a Ford kezdte meg az F150-nel |
A gépi hegesztés sokkal kevesebb időt vesz igénybe, mint a panelek szegecselése. A technológiát már most is alkalmazzák kisebb alumíniumpanelek hegesztésénél, mint amilyen például a Cadillac CTS-V, az új Chevrolet Corvette Stingray, a Chevrolet Tahoe vagy a GMC Yukon motorháztetője is.
Az alumíniumra való áttérés jelentős váltásnak számít a pickupok szegmensében: most először kerülhet előtérbe a gazdaságosság a rakódófelület és a teljesítménnyel szemben. A GM számára az alumíniumra váló átállás hallgatólagos beismerése annak, hogy az amerikai gyártó nagyméretű pickupokhoz való forradalmi hozzáállása nem bizonyult megfelelőnek. A gyártó új pickupjainak eladásai egyelőre koránt sem bíztatóak, a raktárkészlet már elérte a 151 napot.