Gyártók Zuhan az újautó-eladások száma az Egyesült Államokban

Zuhan az újautó-eladások száma az Egyesült Államokban

autopro.hu/P.B. | 2020.04.06 11:21

Zuhan az újautó-eladások száma az Egyesült Államokban

Fotó: Pexels

Újabb aggasztó adatok arról, hogy a koronavírus-járvány mennyire mélyen és negatívan érinti az autóipart. Nem csupán Európában, az Egyesült Államokban is hatalmas visszaesés tapasztalható az új autó értékesítések terén.

Hirdetés

A General Motors 7,1 százalékos visszaeséssel zárta 2020 első három hónapját. Tájékoztatásuk szerint a csökkenést az okozta, hogy márciusra drasztikusan visszaesett az eladások száma. A negatív eredmény ellenére a GM-nél van minek örülni is: a Chevy Bolt EV eladásai 36 százalékkal nőttek, de a rekorder a kisautó, Chevy Spark lett 45 százalékos növekedéssel.

A GM számára viszont a legjobb hír a jóval nagyobb tételben forgalmazott Chevy Silverado és a GMC Sierra eladásainak javulása lehet, a két típus összesen 28 százalékkal fogyott jobban a tavalyi első negyedévhez képest. A Silverado-ból 144 ezret adtak el eddig idén, amivel a második legnépszerűbb pickup lett az Egyesült Államokban.

Visszaesés a Fiat Chryslernél is

Az FCA 10 százalékkal kevesebb autót adott el a tavalyi év első három hónapjához képest. Annak ellenére, hogy a Ram visszacsúszott a harmadik helyre a pickupok népszerűségi listáján, a cég legtöbb bevételét így is ez a típus hozta.

A Chrysler Pacifica és a Dodge Durango volt még népszerű a tavalyi első negyedévhez viszonyítva a cég kínálatából.

A japán autók eladási számai is csökkentek az USA-ban

A Toyota közel 37 százalékos visszaesést könyvelhetett el márciusban, ezen a gyártó legnépszerűbb típusa, a RAV4 sem tudott javítani. A teljes első negyedévre ez egy 9 százalékos visszaesést jelent.

A Nissan eladásai nagymértékben, 30 százalékkal estek vissza, de náluk voltak olyan típusok, amikből sikerült többet eladni, mint a 2019-es első negyedévben. Ilyen volt például a Nissan Kicks, melyből 11,6 százalékkal adtak el többet, de 4,3 százalékos növekedésével a Pathfinder is jól teljesített.

Brutális visszaesést tapasztalt a Subaru és a Mitsubishi márciusban: előbbi 47, utóbbi 52 százalékkal kevesebb autót adott el a hónapban, ez 15, illetve 16 százalékos zuhanás az idei első negyedévben tavalyhoz képest. A Mazda viszont mindössze 4,5 százalékos csökkenést könyvelhet el, igaz, a cég már évek óta gondokkal küzd, így tavaly sem adott el sok autót.

A Volkswagen csoport sem zárt jó negyedévet

A Volkswagen 13 százalékos visszaeséssel zárta ezt az időszakot, egyedül a Golf R eladásai nőttek jelentősebben a tavalyi első negyedévhez képest.

A Porsche számára még rosszabbul indult az év, a luxusmárkát sokkal erősebben érintette eddig a válság. Összességében 20 százalékkal adtak el kevesebb autót, de a Boxster és a Cayman együtt 40 százalékos visszaesést produkált.

A dél-koreai gyártóknál még örömre is akadhat ok

A Hyundai idén márciusban 43 százalékkal kevesebb autót adott el, mint tavaly, az első negyedévben pedig 11 százalékos a csökkenés. A cég bezárta az alabamai gyárát a koronavírus miatt, és a cseh üzemében is szünetel a gyártás, Dél-Koreában azonban majdnem teljes kapacitáson folyik a munka.

A Kia az egyetlen cég az összesítésben, ami pozitív mérleggel zárhatja az első negyedévet, igaz, az egyszázalékos növekedés inkább nevezhető stagnálásnak. A március persze náluk is veszteséges volt, ebben a hónapban 18 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly.

A nagyobb amerikai gyártók közül a Ford még nem közölte az idei első negyedéves adatait, ezért maradt ki a felsorolásból – hívja fel a figyelmet az Autoblog. A gyárleállások miatt azonban a Ford adatai sem lehetnek túl fényesek.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink