Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hordozható akkus energiatároló rendszert fejlesztett ki a JLR
2024.04.17 17:19Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új sportág születik: dobáljunk macskakövet a platóra!
Mit tehet a GM, ha elhúz tőle a Ford? Vírusvideóval szemlélteti, mennyivel jobb az ő pickup modellje, mint a másiké. Annyira találóra sikerült az üzenet, hogy azóta a Honda is leforgatta saját kődobálós kisfilmjét.
Sajátos versengés formálódik a járműipar világában. A folyamatot elindító videón egy Chevrolet Silverado és egy Ford F-150 látható, hátulnézetből. Látszólag alig különbözik a két pickup – méret, kialakítás, funkció terén nyilvánvalóan egyazon pályán igyekeznek vásárlókat hódítani a gyártóik. Csakhogy a Fordból több fogy – közismerten ez a típuscsalád vezeti az amerikai értékesítési listákat. Mit tehet ilyenkor a hátsó rendszámtáblát figyelni kénytelen járművet gyártó vállalat kreatívos csapata? Megkeresi a gyenge pontot, és odacsap, nem kicsit.
A GM marketingesei a plató borításában vélték felfedezni az Achilles-ínt, hiszen az F-150 népszerűsége mellett másik közismert tulajdonsága, hogy nem veti meg az üzemanyagot, sőt. A fogyasztás visszaszorítása ellen sokféle módon lehet küzdeni, a Ford mérnökei pedig a bevált súlycsökkentéshez nyúltak. Ennek jegyében alumíniumból alkották meg a raktér borítását, amivel nincs is semmi gond, amíg extrém terhet nem kell bepakolni a puttonyba.
A GM, nem kicsit kiélezve a szituációt, munkagépek segítségével kockaköveket zúdított saját Silverado modellje és a kereskedésekből ügyesen felvásárolt F-150 platójára. Az eredmény nem meglepő: a Chevrolet acélos borítása karcolásokkal, kisebb "benyomásokkal" megússza az erőpróbát, míg a Ford alumínium platója jelentősebben horpad, sérül, be is szakad néhány helyen.
A nyilvánvaló célzás lényege, hogy nem érdemes mindenhol alumíniumot alkalmazni, például ott, ahol más, erősebb anyagra van szükség. Meg is indult a videók kapcsán a polémia, aminek két szélső értékét az a verbális csörte jelentheti, ahol az egyik megszólaló szerint a GM láthatóan a megfelelő anyagokat használja a megfelelő célra, mire jön is a replika: reméljük, ez a gyújtáskapcsolóra is igaz...
Járműipari marketingesek szerint nem biztos, hogy túlzottan előnyös az ilyen kődobálósdi, hiszen kétélű kardként visszaüthet az agresszív letámadósdi. Nem így látják a Honda agytrösztjei, akik kaptak az alkalmon, és már meg is alkották 2017-es modellévű – tehát idén piacra kerülő – Ridgeline pickupjuk hasonló kisfilmjét. A májusban gyártósorra került áruszállító platója – lássunk csodát – kompozit anyagból készült, amely egyszerre tartós és könnyű. Ennek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a nevető harmadik tipikus esete érvényesül a minőségügyi „oktatófilmek” esetében.