Gyártók Új sportág születik: dobáljunk macskakövet a platóra!

Új sportág születik: dobáljunk macskakövet a platóra!

autopro.hu/G.I. | 2016.06.14 09:11

Új sportág születik: dobáljunk macskakövet a platóra!

Mit tehet a GM, ha elhúz tőle a Ford? Vírusvideóval szemlélteti, mennyivel jobb az ő pickup modellje, mint a másiké. Annyira találóra sikerült az üzenet, hogy azóta a Honda is leforgatta saját kődobálós kisfilmjét.

Hirdetés

Sajátos versengés formálódik a járműipar világában. A folyamatot elindító videón egy Chevrolet Silverado és egy Ford F-150 látható, hátulnézetből. Látszólag alig különbözik a két pickup – méret, kialakítás, funkció terén nyilvánvalóan egyazon pályán igyekeznek vásárlókat hódítani a gyártóik. Csakhogy a Fordból több fogy – közismerten ez a típuscsalád vezeti az amerikai értékesítési listákat. Mit tehet ilyenkor a hátsó rendszámtáblát figyelni kénytelen járművet gyártó vállalat kreatívos csapata? Megkeresi a gyenge pontot, és odacsap, nem kicsit.

A GM marketingesei a plató borításában vélték felfedezni az Achilles-ínt, hiszen az F-150 népszerűsége mellett másik közismert tulajdonsága, hogy nem veti meg az üzemanyagot, sőt. A fogyasztás visszaszorítása ellen sokféle módon lehet küzdeni, a Ford mérnökei pedig a bevált súlycsökkentéshez nyúltak. Ennek jegyében alumíniumból alkották meg a raktér borítását, amivel nincs is semmi gond, amíg extrém terhet nem kell bepakolni a puttonyba.

A GM, nem kicsit kiélezve a szituációt, munkagépek segítségével kockaköveket zúdított saját Silverado modellje és a kereskedésekből ügyesen felvásárolt F-150 platójára. Az eredmény nem meglepő: a Chevrolet acélos borítása karcolásokkal, kisebb "benyomásokkal" megússza az erőpróbát, míg a Ford alumínium platója jelentősebben horpad, sérül, be is szakad néhány helyen.

A nyilvánvaló célzás lényege, hogy nem érdemes mindenhol alumíniumot alkalmazni, például ott, ahol más, erősebb anyagra van szükség. Meg is indult a videók kapcsán a polémia, aminek két szélső értékét az a verbális csörte jelentheti, ahol az egyik megszólaló szerint a GM láthatóan a megfelelő anyagokat használja a megfelelő célra, mire jön is a replika: reméljük, ez a gyújtáskapcsolóra is igaz...

Járműipari marketingesek szerint nem biztos, hogy túlzottan előnyös az ilyen kődobálósdi, hiszen kétélű kardként visszaüthet az agresszív letámadósdi. Nem így látják a Honda agytrösztjei, akik kaptak az alkalmon, és már meg is alkották 2017-es modellévű – tehát idén piacra kerülő – Ridgeline pickupjuk hasonló kisfilmjét. A májusban gyártósorra került áruszállító platója – lássunk csodát – kompozit anyagból készült, amely egyszerre tartós és könnyű. Ennek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a nevető harmadik tipikus esete érvényesül a minőségügyi „oktatófilmek” esetében.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink