Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új hidrogéntartályokat fejlesztett a Toyota
Nem-autóipari alkalmazásra is kínál hidrogéntartályokat a Toyota. A különböző biztonsági előírások miatt a Mirai 700 bar nyomáson üzemelő tankját nem lehetett használni egyéb területen, most azonban megoldást talált az autógyártó.
A Toyota új hidrogéntároló egysége több, csúcstechnológiás, többrétegű műanyag tartályt tartalmaz, amelyek az autókban használt társaikhoz hasonlóan 700 bar nyomáson működnek, a felhasználási területük változatos – a Toyota vasúthoz, szállítmányozáshoz, kikötői rakodáshoz és mobilgenerátorokhoz szánja őket.
Ugyan a rendszer még csak egy prototípus, a gyártó elárult egy-két információt róla. Mérettől függetlenül minden egységben a Miraiban találhatóhoz hasonló biztonsági funkciók vannak – ilyen például egy detektor és egy biztonsági szelep, amelyek észlelik vagy megelőzik a gáz szivárgását. Ezek a Toyota szerint minden körülmények között lehetővé teszik a hidrogén biztonságos szállítását, és olyan, nehezen hozzáférhető helyeken is megoldható az üzemanyagcellás járművek és gépek tankolása, mint például kikötők vagy hegyvidékek.
Háromféle konfiguráció a Toyota Mirai tartályait használja, de a nagyobb kapacitású egységekhez külön tartályokat fejleszt a vállalat, amelyek pontos méretét nem közölték.
Mindenbe hidrogént
A rendszer prototípusának első tesztjei hamarosan megkezdődnek. Egy hidrogén üzemanyagcellás teherautó egy nagy térfogatú, 450 bar nyomású, kétszer 16 tartályból álló üzemanyagrendszer fogja ellátni a japán Super Taikyu versenysorozat következő fordulóját Suzukában. A szállított hidrogén tehát nem üzemanyagcellákba kerül, hanem a hidrogénnel működő belső égésű motorral szerelt Toyota Corolla versenyautót hajtja majd — írta meg az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!