Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tovább mélyíti együttműködését a Daimler és a CATL
A Daimler tovább mélyíti a kínai CATL akkumulátorgyártóval folytatott együttműködését. A partnerség részeként a kettő vállalat közösen fog új akkumulátortechnológiákat fejleszteni, emellett a kínai fél nagy energiasűrűségű energiatároló egységeket fog szállítani a német járműgyártó haszongépjárműveibe és személyautóiba.
A Daimler még 2019-ben állapodott meg kínai partnerével akkumulátorcellák beszerzéséről a 2021-től készülő haszonjárműveibe. A kettő cég most ezt a stratégiai kooperációt egészítette ki.
A Daimler és a CATL már meg is kezdték a következő generációs lítium-ion akkumulátorok kifejlesztésére irányuló munkájukat. Ezek az akkumulátorok a következő években több modellbe is be lesznek építve. A cél a fejlesztési idő lerövidítése, a töltési idő csökkentése, illetve a hatótávolság emelése az energiasűrűség növelése által, amihez a CATL cell-to-pack (CTP) technológiáját is használni fogják. A CTP jóvoltából a cellákat nem kell modulokba rendezni az akkumulátorba építésük előtt, ezáltal azonos területen több cellának jut hely.
A fejlesztések eredményeit az EQS akkumulátoros elektromos luxusszedánban is kamatoztatni akarják, aminek kiszállításai 2021-ben kezdődnek. A típus 700 kilométert meghaladó hatótávval fog rendelkezni, a CATL által készített telepét pedig fele annyi idő alatt lehet majd feltölteni, mint a mai modellekét.
Markus Schäfer, a Daimler igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja elmondta, hogy vezető szerepre törekszenek az akkumulátortechnológia terén, ennek érdekében pedig nagy tudású partnereket keresnek. Hozzátette, hogy a legújabb technológiákat használva kimagasló hatótávval, töltési idővel, biztonsággal és fenntarthatósággal rendelkező luxusautókat fognak alkotni.
A termelés klímasemleges lesz
A Mercedes-Benz célja, hogy 2039-től kizárólag karbonsemleges járműveket gyártson. Ennek elérése érdekében a CATL karbonsemleges módon fogja előállítani a német partnere járműveibe kerülő akkumulátorokat, kezdve az EQS-be kerülőkkel. Ezt megújuló energiaforrásokból származó elektromos áram használatával fogja megvalósítani. A Daimler szerint a karbonsemleges előállítás 30 százalékkal csökkenthető a telepek életciklusalapú szén-dioxid-kibocsátását.
Továbbá, 2020 elején a Daimler és a CATL megkezdte egy blockchainen alapuló rendszer tesztelését, aminek segítségével mérhető a klímakárosító gázok emissziója az akkumulátorok ellátási láncának különböző pontjain, ahogy az újrahasznosított anyagok mennyisége is. A következő lépés az újrahasznosított anyagok arányának növelése lesz.
Minél közelebb, annál jobb
A Mercedes-Benz arra törekszik, hogy az akkumulátorcellákat a gyáraihoz minél közelebb eső helyekről szerezze be. Ezt a törekvését segíti, hogy a CATL cellagyárat épít Türingiában. A jövőben a Mercedes-Benz három kontinensen összesen kilenc egységben fog akkumulátorgyártást folytatni.
A CATL egyébként más autógyártókkal is technológiai együttműködést folytat. Nemrég a Hondával állapodott meg közös, többek között az újrahasznosításra irányuló fejlesztésekről, míg a Teslával állítólag olyan akkumulátorokon dolgozik, amik akár egymillió mérföldet is kibírnak.