Gyártók Több mint ezer dolgozóját küldi kényszerszabadságra a Dacia

Több mint ezer dolgozóját küldi kényszerszabadságra a Dacia

autopro.hu/P.B. | 2020.06.03 13:47

Több mint ezer dolgozóját küldi kényszerszabadságra a Dacia

Fotó: Dacia

A Dacia március 17-én függesztette fel tevékenységét a koronavírus-járvány miatt, akkor szinte valamennyi dolgozót kényszerszabadságra küldte a vállalat. Bő egy hónappal később, április 21-től hirdették meg a fokozatos visszatérést, majd május 4-től kezdtek teljes kapacitással működni, azonban ez a kapacitás túl soknak bizonyult.

Hirdetés

A májusi újranyitás óta kiderült, hogy a Dacia megrendelései alacsonyabbak a járvány előtti időszakhoz képest, főleg a nyugat-európai piacokon csökkent a kereslet a román autók iránt, miközben a Dacia termelésének 80 százaléka exportra megy. A Romániában technikai munkanélküliségnek nevezett kényszerszabadság ideje alatt az érintett dolgozók megkapják bérük jelentős részét.

Nicolae Pavelescu szakszervezeti vezető elmondta, hogy a présüzemben három helyett csak két műszakban dolgoznak. Hozzátette, hogy a motorgyártó részlegről 760 dolgozót küldenek kényszerszabadságra. Főleg azokat küldik haza júniusban, akik a Renault csoport oroszországi, marokkói, brazíliai és franciaországi gyárainak dolgoznak, hiszen azok zárva vannak, így a romániai üzemben sincs munkájuk.

A Dacianak egyébként mintegy 15 ezer alkalmazottja van a dél-romániai mioveni-i gyárában.

A Renault elbocsátásai nem érintik a Daciát

A Renault a múlt héten jelentette be, hogy a világon összesen mintegy 15 ezer alkalmazottat bocsát el és felfüggeszti a bővítési terveit Marokkóban és Romániában. míg Franciaországban, a Párizshoz közeli Flins-ben néhány éven belül, a Zoe modell gyártásának kifutásával leáll a termelés.

Ludovic Orban román miniszterelnök korábban elmondta, hogy a francia csoporttal folytatott tárgyalások alapján nincs tudomása arról, hogy a leépítések Romániát is érintenék.

Megviselte a román autópiacot a válság

Romániában az első négy hónapban 27,46 százalékkal kevesebb új járművet helyeztek forgalomba, mint tavaly ugyanebben az időszakban: az idén az első négy hónapban 32 300 új járművet vettek nyilvántartásba, míg egy évvel korábban 44 527-et.

Áprilisban még látványosabb volt az új autóknál jegyzett csökkenés, akkor 4321 járművet helyeztek forgalomba, ami 50 százalékos visszaesés a tavaly áprilisihoz képest.

A legnagyobb visszaesést a Romániában piacvezető Daciánál tapasztalták, amelyekből 38 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba.

A csoport közlése szerint május végén naponta 1200 járművet szereltek össze. A Dacia romániai üzemében tavaly mintegy 350 ezer járművet gyártottak.

Magyarországon van kereslet a Dacia iránt

Az eddigi eladások alapján a Dacia Lodgy az április és egyben az idei év első 4 hónapjának összesített nyertese Magyarországon, 1839 eladott járművel. A Dacia népszerűsége főleg a családtámogatási programnak köszönhető.

A Magyar Lízingszövetség adatai szerint április végéig 3605 hétüléses új autóra kötöttek összesen több mint 10 milliárd forint értékű lízingszerződést a nagycsaládosok a 2019 júliusában indult állami autóvásárlási programban. A legnépszerűbb autó a Dacia Lodgy volt ebben a kategóriában.

Kiemelt Partnereink