Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Teljesen debreceni lesz az első sorozatgyártott BMW Neue Klasse
Már épül a debreceni BMW új, 140 ezer négyzetméteres üzeme, ahol évente több mint 100 ezer nagyteljesítményű akkumulátort szerelnek majd össze az itt gyártott autókhoz. Mit érdemes tudni a bajor világmárka hatodik generációs akkumulátortechnológiájáról?
Ami a sejtkémiát illeti, a katódoldal nikkeltartalma nőtt, kobalttartalma csökkent; míg az anódoldalon a szilikontartalom lett magasabb – mindez több mint 20 százalékkal nagyobb térfogati energiasűrűséget eredményez. A töltés 30 százalékkal lesz gyorsabb, míg a hatótáv akár 30 százalékkal is nőhet.
A gyártástechnika is alapjaiban újul meg: a prizmaformájú cellákat hengeresek váltják, továbbá a helytakarékosság és a modellre szabhatóság érdekében megszűnik a cellamodulszint. A cellákat fém házakba szerelik, amelyeket a Neue Klasse típusok padlólemezébe építenek be.
Fókuszban a zöldenergia
A BMW-nél kiemelt figyelmet fordítanak az akkumulátorgyártás két, fenntarthatósági szempontból kritikus tényezőjére: az előállításhoz szükséges áram, illetve a felhasznált nyersanyagok forrására.
A vállalat partnerei kötelezettséget vállaltak arra, hogy kizárólag megújuló forrásból származó, úgynevezett zöldenergiát használnak a gyártáshoz, illetve csak környezetvédelmi és társadalmi szempontból felelősen működő bányákból beszerzett, valamint újrahasznosított nyersanyagokkal dolgoznak.
Sőt, a BMW mérnökei egy olyan zárt rendszert fejlesztenek éppen, amely az akkumulátorgyártáshoz szükséges nikkel, lítium és kobalt teljes újrahasznosíthatóságát teszi majd lehetővé.
Költség- és károsanyag-kibocsátás csökkenés az új generációval
Mindezeknek köszönhetően az ötödik generációs technológiához képest a gyártással járó károsanyag-kibocsátás akár 60 százalékkal csökkenhet, míg az előállítási költség a felére eshet vissza.
Ugyancsak a fenntarthatóság és a versenyképesség érdekében minimalizálja a BMW a logisztikai távolságokat gyárai és alkatrészüzemei között. Ennek is köszönhető, hogy 2025-ben nem csupán a Neue Klasse, de a padlólemezükben megbúvó, csúcstechnológiás akkumulátorok sorozatgyártása is Debrecenben fog a világon elsőként beindulni!
Az elektromobilitás fenntartható jövőjének megalapozásában óriási szerepe lesz a BMW magyarországi gyárkomplexumának – aki pedig szeretne ennek a történetnek a részesévé válni, annak érdemes mielőbb jelentkezni a vállalat hivatalos karrieroldalán, ahol az építkezés előrehaladtával egyre több szakterületre várják a felkészült kollégákat a folyamatosan bővülő debreceni csapatba.
A debreceni BMW gyár nyitott pozícióiért kattintson az alábbi linkre!
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!