Gyártók Techközpontot hoz létre Kínában a Mercedes

Techközpontot hoz létre Kínában a Mercedes

autopro.hu/D.Á. | 2021.10.15 07:17

Techközpontot hoz létre Kínában a Mercedes

Fotó: Daimler Global Media Site

Csúcstechnológiát képvisel a Mercedes-Benz kínai kutatás-fejlesztési tevékenysége, amibe folyamatosan fektetnek, miközben Kína az autóipar új központjává kezd válni. Ennek szellemében a gyártó hamarosan átadja vadonatúj technológiai központját Pekingben.

Hirdetés

Az autóipar fókusza látványosan helyeződik át keletre. A kedvezőbb törvényi szabályozások, a hatalmas piac és fogyasztói trendek alakulása a Mercedest is Kínába csábítja, ezért nagy léptékű beruházásokba kezdett itt a német gyártó. Legújabb eredményük a hamarosan megnyitó, kutatás-fejlesztést szolgáló technológiai centrum Pekingben.

A nevüket elhallgató alkalmazottak a Reuters kérdésére úgy válaszoltak, hogy az 1000 mérnököt foglalkoztató centrum lesz az első, amely a stuttgarti főhadiszállás mellett minden folyamat tesztelését lehetővé teszi. A kínai dizájnstúdióját ezzel párhuzamosan Pekingből az autótervezés fellegvárába, Sanghajba költöztette a Mercedes.

A terjeszkedésre okot ad többek között az, hogy a Mercedes kínai eladásai tavaly 12 százalékkal, 774 ezerre nőttek, ami az összes eladásaik fele és ami több, mint az utána következő német és amerikai eladások együttvéve. A világ legnagyobb, 2030-ra évi 35 millió új autót felvevő piacán eladott autók 80 százaléka itt is készül, jellemzően csak a kínai piacon elérhető felszereltséggel, külön modellekkel.

A második otthon

Érezvén a nyomást, amiket a kínai, elektromos autókat fejlesztő startupok helyeznek a hagyományos gyártókra, a Mercedes-Benz a nagy volumenű technológiai beruházásai révén akar rugalmasabb stratégiát felállítani Kínában, ezáltal jobban tud reagálni a folyton változó piaci körülményekre.

A 36 éves átlag életkorú kínai Mercedes-vásárlók a 20 évvel idősebb német társaikhoz képest sokkal inkább keresik a digitális technológia nyújtotta élményt, viszont nem jellemző rájuk a márkahűség. A technológiai centrum 170 millió dollár értékű fejlesztése azért volt indokolt, hogy ezeket az eltérő igényeket helyben tudják felmérni, majd a kielégítésükhoz szükséges technológiákat tesztelni.

A techközpontban minden megtalálható, ami csak kellhet – tesztpadok a karosszériához, ahol többek között zajokat és vibrációkat mérnek, de akkumulátorok és elektromos hajtások is tesztelhetők, valamint felkészültek a kapacitások bővítésére, ha a technológia fejlődése majd megköveteli azt. Külön részleg dolgozik az intelligens, konnektivitásra, önvezetésre alapuló elektromosautó-technológiákon, amiket a kínai vevők szeretnek.

Kína színei

A megkérdezett források szerint sikeresek a Mercedes csak kínai piacon elérhető fényezései és beltéri színei. Ilyen például a rózsaarany, ami megfelel a fiatal kínai luxuscikkfogyasztók igényeinek. Egyes bevált dizájnokat kiterjesztenek majd a világpiacra is.

A dizájnstúdió Sanghajba költöztetése a tervezési folyamat felgyorsítása érdekében volt indokolt, hiszen azon túl, hogy a virtuális modellezésben utazó vállalatok zöme ott székel, tehetséges tervezőket is nagy számban találni ott. Ők jellemzően először papíron vagy virtuálisan megrajzolják a terveket, amiket később agyagmodellekké formálnak. Ezt a folyamatot hivatott jobban digitalizálni a sanghaji stúdió.

Szorul a hurok

A fejlesztési beruházásokra szükség volt azért is, hogy a Mercedes lépést tudjon tartani az egyre szigorodó törvényi szabályozásokkal Pekingben, amelyek miatt az elmúlt hónapokban dollármilliárdokat veszítettek a vállalatok. A nagy nyomás egyik fő oka, hogy Kína az Egyesült Államokkal való romló kapcsolatai miatt egyre jobban megnehezíti a külföldi vállalatok nem Kínában fejlesztett technológiáinak behozatalát.

Ha a szabályozások bevezetése után lép egy vállalat, már késő. Ennek egy ékes példája az 5G-n alapuló jármű-környezet (V2X) technológiáé. A kínai rendelkezések értelmében minden új autót fel kell szerelni a technológiát lehetővé tévő rendszerekkel ahhoz, hogy maximális értékelést érjenek el a biztonsági és törésteszteken, ahogyan az NCAP-n is 2025-től. A Mercedes rögtön reagált a bejelentett törvényekre, és az önvezető technológiákat már ezeknek megfelelve fejlesztették.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink