Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szemléletet vált a Renault Csoport a beszállításban
Átalakítja stratégiáját a Renault Csoport a koronavírus okozta válságból való kilábalás érdekében. Az átstrukturálások során a vállalatcsoportnál figyelembe kell venni a fenntarthatóságot, az elektrifikációs tendenciákat és a beszállítói láncok instabilitását is.
Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója az év elején bemutatta a vállalat jövőjét jellemző, Renaulution névre hallgató programját, amelynek mottója: feltámadás, megújulás, forradalom. A francia márkára jelentős munka vár, ha stabilizálni akarja folyamatait, klímasemlegessé akar válni és felkészülne az elektromos autózás térhódítására.
Ebben a folyamatban az első és legfontosabb teendő a beszállítói láncok hosszú távú megerősítése. A vállalat illetékes globális alelnöke, Jean-François Salles szerint a beszállítói folyamatok a második világháború óta nem mentek keresztül ekkora változáson, mint mostanában. A többi autógyártóhoz hasonlóan a Renault, illetve partnerei, a Mitsubishi és a Nissan is a mikrochipek hiányával, valamint az általános bizonytalansággal küzd, ami növeli a költségeket és késésekhez vezet, így a raktárkészletek helyes menedzselése és a zavartalan pénzforgalom megtartása minden eddiginél fontosabb. Mindeközben a fenntarthatósági törekvések folyamatos beruházásokat igényelnek. Salles szerint a beszállítói és logisztikai költségek nem fognak visszaállni a járványt megelőző szintre, így a jövőben tartósan magasabb árakkal kell számolni, ennek következményeivel pedig csak most kezd igazán szembesülni a vállalat.
Nincs minden veszve
A Renault Csoport a helyzet kezelése érdekében az átláthatóságot növelő intézkedéseket vezetett be a beszállítói láncok minden szintjén, az így szerzett, valós idejű információkat figyelembe veszik a kritikus döntések meghozatalakor. Ezt a Renault a legfontosabb beszerzési és logisztikaszervező partnereken túl tech startupok és a Google segítségével valósítja meg, felhőalapú adatrendszer kiépítése által.
Salles a húsz Renault-nál töltött éve alatt elég tapasztalatot gyűjtött, hogy átlássa a tendenciákat a beszállítás és logisztika terén. Szerinte a rövid távú, stabil raktárkészleteket és pénzforgalmat érintő intézkedéseken túl területének egyre nagyobb befolyással kellene lennie a vállalat fő márkáinak, a Renault-nak, Daciának, Ladának és Alpine-nak hosszú távú stratégiai döntéseire is. Most ez különösképp fontos, mikor a közös elektromosautó-platformok és hajtások véglegesítése zajlik.
A Renault új digitális platformot is indított Mobilize néven, amely többek között a rugalmas mobilitással, energia- és adatmenedzsmenttel, újrahasznosítással kapcsolatos, digitális infrastruktúrát fogja biztosítani, ezzel hozzájárulva a fenntarthatósági törekvések eléréséhez a jövőben — írta meg az Automotive Logistics.