Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Stellantis-vezér: nem lesz képes minden gyártó az elektromos átállásra
Negyven százalékkal többe kerül az elektromos autók gyártása, a Stellantis feje pedig úgy számol, hogy a konszernnek öt éve van kitermelni a pluszköltségeket úgy, hogy közben megtartsa a dolgozóit. Nem egyszerű feladat, nem minden gyártónak fog sikerülni – véli Tavares.
Carlos Tavares, a világ negyedik legnagyobba autógyártójának számító, a PSA és az FCA egyesüléséből megszületett Stellantis vezérigazgatója nemrégiben arról beszélt, hogy a vállalatnak öt éve van az elektrifikációval járó költségek „lenyelésére”. Tavares szerint a Stellantis szerencsés, mert a PSA és az FCA összeolvadása olyan szinergiákat indít be, amiknek segítségével a mintegy 40 százalékos pluszköltségre a fedezetet elő tudja teremteni a konszern.
A cégvezető szerint nem minden autógyártó lesz ilyen jó helyzetben, ugyanis nagy kihívást jelent az elektromos átállás költségeit úgy kitermelni, hogy azt nem építik bele az autók árába.
„Muszáj megtartanunk a középosztálybeli vevőinket, ha ez nem sikerül, gondunk lesz a vevői bázissal, ami bevételkiesést és akár munkahelyek megszűnését hozhatja magával. Ezt mindenképp el kell kerülnünk" – mondta Tavares, hozzátéve, hogy Európában annak köszönhető az elektromos autók relatív olcsósága, hogy a kormányok számos támogatási formát nyújtanak az ilyen autók vásárlásához.
Sokba kerül az elektrifikáció
Tavares-szel a szakértők is egyetértenek, a 40 százalékos költségnövekedés nem légből kapott becslés volt, valóban komoly összegeket kell fordítaniuk a gyártóknak az elektromos átállásra. A Stellantis esetében ez például 35,5 milliárd dollárt jelent csak 2025-ig.
Tavares azt nem árulta el hogy halad a Stellantis az összeolvadástól várt költségcsökkentéssel – az eredeti tervek szerint évi 5,9 milliárd dollárt takarítana meg a PSA és az FCA azzal, hogy egy céggé válik. Annyit viszont elárult a cégvezető, hogy 2022-ben még ennél is nagyobb lehet a megtakarítás a becslések szerint.
Marad a chiphiány
A járműipar jelenlegi talán legnagyobb kihívása a chiphiány, ezzel kapcsolatban Tavares sem optimista. A Stellantis most úgy számol, hogy még 2022-ben is velünk marad ez a válság, ám nehezíti a helyzetet a kiszámíthatatlanság, ami most is jellemzi az egész ipart.
A vállalat a szórakoztató elektronikában használt mikrochipek lecserélésén dolgozik, az újabb félvezetők gyakran nagyobb kapacitással rendelkeznek, mint a mostaniak. Azonban az áttervezés 18 hónapig is tarthat, gyors megoldást ez sem hoz.
Új partnerek
Tavares megerősítette, hogy a Stellantis is belefog a szilárdtest akkumulátorok kutatásába és fejlesztésébe, emellett szó esett arról, hogy Kínában egy meg nem nevezett partnerrel gyártana autókat a cég.
A szilárdtest akkuk megjelenése 2026-ban várható leghamarabb, addig valahol Észak-Amerikában akkugyárat is létesít a cég – írja a Detroit News.