Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ritkaföldfémek nélkül gyártana e-motorokat a Renault
A Renault a Valeo francia beszállítóval, illetve a Valeo Siemens eAutomotive vállalattal egyetértési nyilatkozatot írt alá egy újgenerációs, ritkaföldfémeket nem tartalmazó elektromos motor kifejlesztéséről és gyártásáról.
A megállapodás szerint mindhárom partner hozzá fog járulni az elektromos motor két fő részének, a rotornak és a statornak a gyártásához, illetve fejlesztéséhez.
A Renault Csoport számára tervezendő motor forgórészének, vagyis a rotornak a fejlesztéséért a francia autógyártó felel. Ez igaz a teljes hajtóegység felépítésére is.
A Valeo és a Siemens közös vegyesvállalata, a magasfeszültségű elektromos hajtásokat gyártó Valeo Siemens eAutomotive a statort, vagyis a motor állórészét fogja fejleszteni és gyártani, építkezve a Valeo réztekercsszerelési tapasztalataira. A vállalat olyan technológiával rendelkezik, aminek köszönhetően a réztekercset nagyobb huzalsűrűséggel készítheti el, ezáltal növelve a motor teljesítményét az energiafogyasztás változatlansága mellett.
A partnerek azt tervezik, hogy 2027-ben elsőként kezdhetik meg egy 200 kilowattos, ritkaföldfémeket nem tartalmazó elektromos motor gyártását. A Renault saját igényeire a motort a vállalat észak-franciaországi, Cléonban található üzemében fogják készíteni.
A ritkaföldfém mágnesek az elektromos motorok alapvető alkotóelemei, az elektrifikációval pedig egyre nagyobb igény mutatkozik irántuk. Az ellátásbiztonságot és az árstabilitást azonban fenyegeti, hogy 90 százalékukat Kínában állítják elő jelenleg. A Renault tehát a ritkaföldfémektől mentes motorok gyártásával nem csak e-autóinak gyártását, de azok alacsonyabb árát is biztosíthatja hosszabb távon.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!