Beszállítók Jancsó Péter: Bízom az Ikarus fellendülésében

Jancsó Péter: Bízom az Ikarus fellendülésében

autopro.hu | 2010.04.29 10:19

Jancsó Péter: Bízom az Ikarus fellendülésében

Újra a hírek közé került a magyar autóbuszgyártás, hol jó, hol kevésbé pozitív megvilágításban. Nem véletlenül választottuk a hónap témájának. Harmadik hozzászólónk Jancsó Péter, a Graboplast elnök-vezérigazgatója, aki optimista, bízik a munkahelyteremtésben, és száz százalékosan érdekelt abban, hogy az Ikarus autóbuszok ismét nagy szériában készüljenek. (Vitaindító cikk, illetve a korábbi hozzászólások linkje az írás végén.)

Hirdetés

Mint a Graboplast elnök-vezérigazgatója száz százalékosan abban vagyok érdekelt, hogy az Ikarus autóbuszok ismét nagy szériában készüljenek, hiszen ezekbe nagy kopásállósággal rendelkező járműipari padló is kell, s mi rendelkezünk ilyen termékkel. De bízom az Ikarus újjászületésében azért is, mivel ez újabb munkahelyeket teremtene - vélekedik Jancsó Péter, a győri Graboplast Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Rába egykori elnöke.

Jancsó Péter, a Graboplast elnök-vezérigazgatója.
Jancsó Péter, a Graboplast elnök-vezérigazgatója.

Optimizmusra adhat okot az is, ami jól látszik, hogy az Európai Unióval – amelynek szabályait sokszor túlpörgetve akarjuk betartani, – a válságban a nemzeti erők nagyon hatékonyan szembe mentek. Ha az új magyar kormány ezt felismeri, esélyt adhat arra, hogy az EU-val kötött szerződéseket nem felmondva megtaláljuk az útat az elöregedett magyar autóbuszpark megfiatalításhoz úgy, hogy ebben a magyar cégek abszolút prioritást élveznek. Ez már darabszámban is versenyképes nagyságot jelent, s erősítheti azt az elképzelést, hogy magyar buszgyártást sikerül fellendíteni.

Ha azt a meglevő, de részben szétszóródott tudást sikerül egyesíteni, ami mindig is megvolt és sosem tűnt el, és ehhez még politikai hátszél és nem ellenszél járul, akkor az esély biztosan meglesz.

A Graboplast az autóbuszokban egy nem túl jelentős értéket képviselő termékkel, a járműipari padlóval van jelen. A világ nagyon sok buszgyárába szállítunk, s minden Magyarországon gyártó vagy az elmúlt évtizedekben gyártott termékeknél vagy ott voltunk, s reményeink szerint az Ikarusnak is részesévé tudunk válni.

A Graboplast az autóbuszokon kívül a kötöttpályás közlekedési eszközökbe - vonat, metró - is gyárt járműipari padlót, sőt újabban a tengeri hajók felé is nyitottunk. Nehéz megmondani, mi az a mennyiség, amit kifizetődőnek tartunk a megrendeléskor. Ezer-kétezer autóbusz gyártása már a Graboplast számára is jelentős lenne.

Hogy sikerül-e ennyit évente gyártani? Ha abból indulok ki, hogy a válság közben most éppen a gödör alján vagyunk, s kezdünk kimászni, s ehhez még megalakul egy erős felhatalmazású kormány, miközben a magyar buszállomány átlagéletkora jóval a tíz év felett van, akkor egyértelműen hihetünk abban, hogy ez az évi ezer-kétezer magyar autóbusz legyártható és eladható.

Jancsó Péter
elnök-vezérigazgató
Graboplast Zrt.

Kiemelt Partnereink