Gyártók Öt feltűnő részlet az új VW ID.3-ból

Öt feltűnő részlet az új VW ID.3-ból

autopro.hu/Sz.K. | 2019.10.19 04:28

Öt feltűnő részlet az új VW ID.3-ból

A 2019-es frankfurti Nemzetközi Autószalonon leplezte le a Volkswagen az új elektromos autóját, az ID.3-at, így a publikum betekintést kapott az új modell gyártási verziójába.

Hirdetés

A VW számára már régóta az egyik legfontosabb új megjelenés volt ez, amely még nagyon sokáig megmaradhat az emberek emlékezetében, többek között azért, mert sok minden nagyon új és nagyon más. A mobilitás jövőjébe tekintve néhány meglepő utalást találhatunk a VW múltjára is.

A tervezés

Az első és legfontosabb benyomás az ID.3 tervezésével kapcsolatban, hogy a kialakítás nem csak üdítően modern, hanem egyben tárgyilagos is. Nagyon úgy tűnik, hogy az autó egy nagyszabású elektromos offenzíva kezdőpontja, és noha feltűnően különbözik a tipikus VW-modellektől, mégis képes arra, hogy a klasszikus Golf-vásárlókat is megfogja.

Az ID.3 a Volkswagen új arculatát tükrözi az elegáns LED fényszórókkal, a progresszív részletek ellenére is emlékeztet a korai VW-modellekre. Kicsit olyan, mint a Bogár, vagy a későbbi 1550/1600-as sorozat, melyeken elől szintén nem volt hűtőrács.

Ehelyett, a VW-logót az autó barátságos „arcának” közepén helyezték el, amely, csak úgy, mint a hatvanas években, elég vékony, és kétdimenziós lett. A korábbiaktól eltérően azonban a logóban szereplő W csúcsai már nem érnek hozzá a karikához.

A W csúcsa már nem ér hozzá a karikához

A technológia

A már megszokott hűtőrácsról való lemondás azért történt meg, mert az autó elején található nyílások már nem szolgálnak funkcióval a motorhűtés számára. Az 1974-es Golfnál bevezetett elsőkerék-meghajtású motor nagy előrelépést jelentett a VW számára, de most, több mint nyolcvan évvel az Ur-VW fejlesztése után a motor ismét hátulra került. Csak úgy, mint egy Bogárnál, az ID.3 motorja is közel van a hátsó tengelyhez, amelyet meg is hajt.

A dobfékek, melyek a 20 hüvelykes kerekeken találhatók, szintén a múltra emlékeztetnek. A féktechnika a hátsókerék hajtáshoz igazodik. Ez a beállítás további előnyöket kínál a dobfékeknek.

Új méret

Az új MEB-layout a hátsó motorral, és a jármű padlójában elhelyezett akkumulátorral egy rövidebb autó orrot is lehetővé tesz, amely viszont nagyobb tengelytávolságot eredményez. A 4,27 méteres hosszával az ID.3 olyan hosszú, mint egy kompakt autó, így akkora belső terek jöttek létre, mint egy középosztályúban. Ezzel az autó családbaráttá vált.

Új szabadság

További WOW-élménynek számít az új hajtásból fakadó tervezési szabadság. Ahelyett, hogy egy hatalmas középső konzol lenne az autóban, ezzel a sofőr térdénél leszűkítve a teret, a két első ülés között a VW egy praktikus lapos modult hozott létre, ami többek között okostelefon tartóként is funkcionál, és akár vezeték nélkül is tölthetjük rajta telefonunkat.

A sebváltó és a kézifék is szükségtelenné vált. Az autó menetirányának, vagy sebességének kiválasztása a kormány mögötti kijelzőhöz csatlakoztatott forgókapcsolóval lehetséges.

Hol marad a régi VW prémium kategória?

Ha már a kijelzőről beszéltünk. Ahogy beülünk az ID.3-ba, egyből a nagyméretű, színes kijelzővel találjuk szembe magunkat, amelynek – a Handelsblatt szerint is – stílusos grafikája és felhasználói felülete új funkciók beállítását is lehetővé teszi. Valódi gombok helyett szinte kizárólag érintőkijelzős felületeket találunk.

Szembetűnő a nagy kijelző és a letisztult anyaghasználat

A középkonzol, csak úgy, mint a többi belső elem is egyszerű anyagokból áll. A VW nagy hangsúlyt fektet a puhatapintású kárpittal beborított műszerfalra is. Néhány rész kivételével az ID.3-van a kemény műanyag dominál, és az autó belsőt tere minőségi megjelenéssel rendelkezik, csak úgy kint, mint bent.

Képek forrása: media.vw.com

Hirdetés

Kiemelt Partnereink