Gyártók Óriási csereautó-program indult

Óriási csereautó-program indult

autopro.hu/B.B. | 2017.08.16 15:30

Óriási csereautó-program indult

Igencsak komoly hatása volt a német dízelcsúcsnak, hiszen már tíznél is több gyártó jelentette be: akár hárommillió forintnyi engedményt is ad az újautó-vásárláskor, ha azzal egyidőben bezúznak egy régi dízelt.

Hirdetés

Hódít a használtautó-beszámítás egyik újfajta módja Németországban, a dízel-csúcstalálkozó után az elmúlt egy hétben nem telt el úgy nap, hogy egy-egy gyártó ne jelentette volna be: támogatja a régi motorokkal szerelt autók forgalomból való kivonását. A hullám célja, hogy minél újabb, fejlettebb dízelmotorral (vagy hibrid-, esetleg teljesen elektromos meghajtással) szerelt kocsik kerüljenek az utakra. Aki egy Euro6-os motorral szerelt dízelautó megvásárlásával párhuzamosan leselejtez egy Euro 1 és 4 köztit, több ezer eurós kedvezményben is részesülhet. De lássuk, melyik gyártó mennyit enged!

Épp egy hete a VW elsők között jelentette be, hogy csereprogramot indít. Egy új Polo ára három, egy Golfé öt, egy Tuaregé akár tízezer euróval is csökkenhet, ha a vevő eleget tesz a feltételeknek. A gyártó az alternatív hajtást is támogatja, a földgázüzemes kocsiknál ezer, a hibrideknél szűk 1800, a teljesen elektromosoknál csaknem 2400 eurós árcsökkenés érhető el.

A VW-konszern többi tagja is csatlakozott a felhíváshoz, a VW Nutzfahrzeuge egy Caddy árából négy, egy Mulitvan esetében már tízezer eurót is elenged, míg az Audi – szintén a kategóriáknak megfelelő skálával – 3-10 ezer eurós mérséklést kínál.

Egy Seat Ibizáért elég lehet háromezer, egy Toledóért ötezer euróval kevesebb is, hasonlóan a Skodához, ahol szintén hasonló nagyságú akciókat lehet kihasználni.

A napokban az Opel is beszállt az árvágó trendhez, a Corsa-Astra-Insignia-tengelyen 3500 és 7000 euró közti mérséklést biztosítanak egy régi dízel bezúzásáért cserébe. A BMW kicsit szűkmarkúbb volt, legfeljebb kétezer eurót enged az árból, cserébe a lecserélni kívánt kocsit a bajorok márkakereskedőinél is le lehet adni. Hasonló, kétezer eurós plafont szabott a Daimler is.

Nem csak német gyártók léptek az emissziócsökkentésért, a Fordnál például egy Fiesta árából négyezer, egy hibrid Mondeoéból már nyolcezer eurót is le lehet faragni. Viszonylag bőkezűnek számít a Fiat is, típustól függően akár 6500 eurót is meg lehet takarítani.

A japánok is felpörgetnék eladásaikat az akcióval, a Toyotánál ezért akár négyezer euróról is lemondanak, ha a vevő valamelyik hibridjüket választja elöregedett dízeles autója helyett.

A szinte semmiből jött dízeles csereautó-akcióban a gyártók kisebb-nagyobb megkötésekkel igyekeznek kiszűrni a nyerészkedőket, a beszámított régi autóknak például legalább 6-12 hónapja a jelenlegi tulajdonosnál kell lennie. Egyes gyártók minimális életkort is megszabtak. A program a legtöbb gyártónál ez év végéig tart – egyetlen szépséghibája, hogy nem lépi túl Németország határait.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink