Gyártók Online autóvásárlással akarja növelni eladásait a GM és a Fiat-Chrysler

Online autóvásárlással akarja növelni eladásait a GM és a Fiat-Chrysler

autopro.hu/V.M. | 2020.04.03 09:17

Online autóvásárlással akarja növelni eladásait a GM és a Fiat-Chrysler

Fotó: Cadillac Pressroom

A koronavírus-járvány miatt a kereskedéseket felkeresők, valamint a személygépkocsi-értékesítések száma az Egyesült Államokban is megcsappant. Az autógyártók kényszerhelyzetben vannak. Ha el akarják kerülni az eladások további esését, új lehetőségek után kell kutatniuk. Ezt teszi a Fiat Chrysler és a General Motors új hitelkonstrukciók, illetve az online vásárlás bevezetésével.

Hirdetés

A Fiat Chrysler új Drive Forward marketingprogramjának részeként lehetővé teszi vásárlóinak, hogy úgy jussanak autóhoz egy kereskedésből, hogy egyszer sem kell azt személyesen felkeresniük. A rendszer a saját gépkocsi beszámítását is megengedi.

A legnagyobb amerikai autógyártó, a General Motors már 2013-ban elindította a Shop.Click.Drive., azaz Vásárolj.Kattints.Vezess. névre hallgató internetes vásárlási programját, ami hasonlóan a Fiat megoldásához, nem közvetlen értékesítést jelent, ugyanis házhoz szállított járműveikhez a vásárlók továbbra is a kereskedőktől jutnak hozzá. A vállalat azt nyilatkozta, hogy a járvány kitörése óta a Chevrolet, Buick, GMC és Cadillac márkáiknál kettő-négyszeres emelkedést regisztráltak az oldalfelkeresések, illetve az online értékesítések számában.

A két cég megnövelt futamidejű kamatmentes hiteleket is bevezet, kihasználva a központi bank szerepét betöltő Federal Reserve alapkamat-csökkentését, ami olcsóbbá tette a pénzügyi konstrukció nyújtását. A Fiat Chrysler közölte, hogy vásárlói április 1-től nyolcvannégy hónapos kamatmentes hitelt vehetnek igénybe, bizonyos 2019-es és 2020-as modelljei esetében pedig a fizetés megkezdését is kilencven nappal elhalaszthatják.

Érkeznek az első negyedévi eredmények

A koronavírus rányomta bélyegét a két amerikai autógyártó első negyedéves értékesítésére. A Fiat Chrysler eladásai az USA-ban 10 százalékkal, míg a General Motorsé 7 százalékkal csökkentek.

Mások ugyancsak eladásaik visszaeséséről számoltak be, mint például a Volkswagen, a Nissan és a Toyota is. A Toyota észak-amerikai szárnya 2020 első negyedévében 8,8 százalékkal kevesebb járművet értékesített, mint az előző év azonos időszakában – jelenti a Reuters.

Kiemelt Partnereink