Gyártók Nem zajlik zökkenőmentesen a Fiat Chrysler és a PSA egyesülése

Nem zajlik zökkenőmentesen a Fiat Chrysler és a PSA egyesülése

autopro.hu/P.B. | 2020.05.18 06:17

Nem zajlik zökkenőmentesen a Fiat Chrysler és a PSA egyesülése

Fotó: Facebook/Fiat Chrysler Automobiles

A koronavírus-járvány okozta nehéz anyagi helyzetre hivatkozva a Fiat Chrysler és a PSA közösen úgy döntöttek, hogy nem fizetik ki azt az osztalékot, amiről még decemberben állapodtak meg, a tervezett egyesülésükhöz kapcsolódóan. A Fiat Chrysler egyéb osztalékfizetései is kérdésessé váltak.

Hirdetés

Mike Manley, a Fiat Chrysler vezérigazgatója szerint a kettő vállalat egyesülése a vírushelyzet okozta pénzügyi nehézségek ellenére jól halad, és az idei év végén, esetleg 2021 elején befejeződhet a folyamat. Az optimista nyilatkozat ellenére az is kiderült, hogy a két cég törölte az egyesüléshez kapcsolódó 1,1 milliárd eurós osztalékot.

Arról nem esett szó a bejelentésen, hogy a Fiat Chrysler fizet-e osztalékot a részvényeseinek. Az előzetes tervek szerint az olasz-amerikai vállalat részvényesei összesen 5,5 milliárd euró osztalékra számíthattak – írja az Automotive News.

Az Európai Unió még közbeszólhat

Az autopro.hu is beszámolt a hírről, miszerint az Európai Bizottság, az Európai Unió kormányzószerve június 17-ig fog döntést hozni arról, hogy jóváhagyja-e az olasz-amerikai Fiat Chrysler és a francia PSA Csoport egyesülését.

A Fiat Chrysler és a PSA Csoport egybeolvadásával az évente értékesített járművek szerint a világ negyedik legnagyobb autógyártója jönne létre, egy tető alá vonva többek között a Citroën, Opel, Peugeot, RAM, illetve Jeep márkákat. Az új, egyelőre ismeretlen nevű vállalat központja Hollandiában lenne.

A két gyártó vezetése azt reméli, hogy az egyesülés éves szinten 4,1 milliárd dollárnyi megtakarítást fog lehetővé tenni, egyúttal a létrejött vállalat versenyképesebb lesz az elektrifikáció és az önvezető autók terén.

Kiemelt Partnereink