Gyártók Nem kér az olasz államból a Stellantis

Nem kér az olasz államból a Stellantis

autopro.hu/V.M. | 2023.06.03 16:20

Nem kér az olasz államból a Stellantis

Fotó: Stellantis

A Stellantis-nak nincs szüksége arra, hogy az olasz állam részesedést szerezzen benne, mivel az autógyártó jó állapotban van – így látja John Elkann, a részben a francia állam által birtokolt autóipari konszern elnöke.

Hirdetés

Az egyben a Ferrari vezetői székét is elfoglaló Elkann egy iparági szervezet nyilatkozatára reagálva beszélt az állami részvállalás kérdéséről.

Paolo Scudieri, az olasz autóipari szövetség vezetője nemrég úgy nyilatkozott a sajtónak, hogy Rómának „joga” és „kötelessége” befektetni az olasz-amerikai-francia gyökerekkel rendelkező Stellantis-ba, ellensúlyozandó a francia állam részesedését.

A francia állam korábban a hazai PSA autógyártóba fektetett be. Később, 2021-ben a vállalatcsoport egyé vált a Fiat Chryslerrel, létrehozva a Stellantis-t. Ezúton Párizs egy viszonylag jelentős, 6 százalékos tulajdonrészt tudhat magáénak a Stellantis-ban.

Megalapozott a francia jelenlét

„Úgy gondolom az államok akkor fektetnek be a vállalatokba, mikor azoknak rosszul megy. A Stellantis azonban nagyon jó bőrben van” – mondta Elkann, elutasítva azt, hogy Olaszország befektetésére lenne szükségük.

Elkann ugyanakkor megalapozottnak látja a francia részvállalást. Mint kifejtette, a francia államnak egykor jó indoka volt befektetni PSA-ba, miután a vállalat beavatkozásért kiáltóan nehéz helyzetbe került.

A Stellantis legnagyobb részvényese jelenleg az Elkann vezette Exor befektetési alap, melynek részesedése eléri a 14 százalékot.

Kormányzati részről is van törekvés

Nem csak az olasz autóipari szövetségen belül találni olyanokat, akik támogatják az állami részvállalást a Stellantis-ban. Ahogy azt a Reuters is felidézi, a jelenlegi olasz iparügyi miniszter, Adolfo Urso tavaly amellett kampányolt, hogy az olasz fejlesztési bank tulajdonrészt szerezzen az autógyártóban. Urso továbbá annak a stratégiai befektetési alapnak is támogatója, melyet Olaszország jelenleg azért hoz létre, hogy részesedést szerezhessen az olasz székhelyű vállalatokban.

Az olasz kormány úgy tűnik, egyre nagyobb figyelmet szentel annak, hogy jelentős hazai vállalatai valóban „olaszok” maradjanak. Erre utalnak a Pirelliben való kínai befolyás növekedése okozta aggodalmak is.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink