Gyártók Nagyon jó júliusa volt a Volvónak

Nagyon jó júliusa volt a Volvónak

autopro.hu/V.M. | 2020.08.06 15:19

Nagyon jó júliusa volt a Volvónak

Fotó: Volvo Cars Global Media Newsroom

A Volvo Cars kiváló értékesítési eredménnyel zárta a júliust. Az eladások Európában, az USA-ban és Kínában is meghaladták az egy évvel korábbit, aminek eredményeként a globálisan értékesített járművek száma 14,2 százalékkal emelkedett 2019 hetedik hónapjához viszonyítva.

Hirdetés

Európában 28.700 Volvo emblémás autó fogyott, 12,5 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Az Egyesült Államokban 9.697, Kínában pedig 14.410 értékesítést regisztráltak, ami sorrendben 10,3 és 14 százalékos növekedésnek felel meg.

Az év első hét hónapjában a Volvo Cars 332.253 autót értékesített, 16 százalékkal kevesebbet, mint 2019 azonos időszakában. A Volvo eladásainak közelítőleg felét generáló európai piacon volt a legnagyobb a visszaesés, 24,1 százalékkal. Az USA-ban 10,1 százalékos, míg Kínában csupán 0,3 százalékos volt a csökkenés mértéke.

Az akkumulátoros elektromos, valamint plug-in hibrid modellek értékesítéseken belüli aránya több mint kétszeresére nőtt a január-július időszakban. Ennél is jobb hír a kínai Geely tulajdonában lévő svéd márkának, hogy az IHS Markit adatai szerint 2020 első felében a prémiummárkák közül az ő elektromos modelljeiből kelt el a legtöbb Európában.

Még nagyobb szerephez jutottak az SUV-k

Ahogy már tavaly is, a Volvo eladásainak nagy részét idén júliusban is a három SUV-je, az XC40, az XC60 és az XC90 tették ki. Arányuk a tavalyi 63,4 százalékról mostanra elérte a 72,8 százalékot.

Az év eddigi részét tekintve ugyancsak a crossoverek bizonyultak a legnépszerűbbnek, az értékesített autók 69,3 százalékát kitéve. A Volvo legnépszerűbb modellje az XC60 volt 96.622 eladott darabbal.

Kiemelt Partnereink