Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megosztottak a Hyundai vezetői az Apple-t illetően
A Hyundai Motor Csoport vezetőinek egy része ellenzi, hogy az Apple-nek gyártsanak autókat, mivel kérdéses, hogy az hosszú távon mekkora hasznot hajtana az együttműködésektől tradicionálisan elzárkózó vállalatnak.
A Hyundai január elején hivatalosan is elismerte, hogy előzetes tárgyalásokat folytat az Apple-el, azt azonban nem közölte, hogy pontosan miről is. Médiaértesülések szerint önvezető elektromos autók és akkumulátorok közös fejlesztéséről lehet szó, az Apple autóit pedig az Egyesült Államokban gyártanák egy új vagy a Kia Georgia állami üzemében 2024-től.
A 2020 utolsó negyedévi eredményeinek január 26-i ismertetésén a Hyundai nem bocsátkozott részletekbe a tárgyalásokat illetően, és az sem derült ki, hogy azok még egyáltalán aktívak-e. Ez ugyanakkor nem feltétlenül jelenti, hogy az egyeztetések sikertelenül zárultak, az Apple ugyanis szigorúan megszabja partnereinek, hogy a tervekről és a be nem mutatott termékekről milyen információkat hozhatnak nyilvánosságra. A tárgyalások menetéről sem a Hyundai, sem az Apple nem volt hajlandó tájékoztatást adni a Reuters megkeresésére.
Mindazonáltal a csönd egy jele lehet a Hyundai bizonytalanságának. A koreai OEM egyik vezetője a Reuters-szel megosztotta, hogy még nem tudták eldönteni, milyen formában működjenek együtt az Apple-lel, vagy hogy egyáltalán jól járnának-e a kooperációval. „Az Apple-lel való munka nem mindig vezetne jó eredményre” – tette hozzá.
Egyszer már elmaradt a siker
A Hyundai Motor Csoport hagyományosan ritkán működik együtt más vállalatokkal, és Dél-Korea második legnagyobb konglomerátumaként a sebességváltóit, valamint az autóiban használt acélt is belső forrásból szerzi be.
Bennfentesek elárulták, hogy az Apple és a koreai gyártó már 2018-ban egyeztetésbe kezdett egy autóipari partnerségről, az azonban elakadt, mivel a Hyundai nem mutatott elég hajlandóságot. Most a vezetőség egy része erősen ellenzi, hogy az Apple bérgyártójává váljanak, így nem kizárható, hogy a tárgyalások ismét sikertelenül érnek véget.
A Reuters-nek nyilatkozó vezető szerint együttműködés esetén a Hyundai-nak valószínűleg új embereket kellene keresnie egyes vezetői pozíciókba, hogy elkerülje a kulturális különbségekből fakadó feszültségeket. Továbbá elmondta: „Az Apple a főnök, ők tervezik meg a marketingjüket, a termékeiket, illetve a márkájukat. Ugyanakkor a Hyundai is főnök, ami nem igazán működik.”
Egy másik nyilatkozó szerint az Apple a fő részegységeket – mint a karosszéria vagy hajtáslánc – más forrásból szerezné be, a Hyundai-ra és a Kiára pedig az összeszerelésben támaszkodna csak.
Már eldőlt: a Kiára bízzák a gyártást
A Hyundai egy másik bennfentese elárulta, hogy a vállalatcsoportnál már eldőlt, a Kia fog együttműködésre lépni az Apple-lel. Ennek magyarázata, hogy attól tartanak, a Hyundai imázsát rontaná, ha bérgyártóként lépne fel, ezenkívül a Kia előrébb jár az elektrifikációban és kihasználatlan gyártókapacitása van Georgia-ban.
A Hyundai egyik vezetője szerint az Apple úgy tekint rájuk, mint a telefonokat bérgyártásban készítő Foxconnra. Úgy látja, hogy az együttműködés csak átmenetileg növelné a Hyundai vagy a Kia márka értékét.