Gyártók Megjött a kilincsnélküli Volkswagen

Megjött a kilincsnélküli Volkswagen

autopro.hu/P.B. | 2022.06.27 16:21

Megjött a kilincsnélküli Volkswagen

Fotó: Volkswagen Newsroom

Online mutatta be legújabb modelljét, az ID: Areót a Volkswagen június 27-én. A most leleplezett változatot kifejezetten a kínai piacra szánja a gyártó, de természetesen Európa és Észak-Amerika számára is készül majd ID. Areo – melynek neve az autó kiváló aerodinamikai tulajdonságaira utal.

Hirdetés

A német sajtóban egyenesen friss levegőnek nevezett autó közel öt méter hosszú, egyik jellegzetessége pedig a hajlított tetőíve és az aerodinamikus karosszériája. Az MEB platformra épülő szedán alapformája vélhetően az európai és az észak-amerikai változatoknál is megmarad, de egyes elemek várhatóan nem: a Kínának most bemutatott Aero elöl megvilágított VW logót kapott, a klasszikus ajtókilincseket pedig világító érintési felületekre cserélték – ezt is az aerodinamika jegyében. Az ilyen intézkedéseknek köszönhetően az aerodinamikai együttható értéke 0,23, amivel rá is szolgál nevére a legújabb Volkswagen.

A Volkswagen szerint az ID. Aero hajtáslánca a jelenlegi technológiára támaszkodik. Az MEB-re épülő modellekből megszokott 77 kilowattórás akkumulátorát szerelték be ebbe is, amely a WLTP szerint akár 620 kilométeres hatótávra is képessé teheti az autót. Az azonos akkumulátorral szerelt VW ID.5 WLTP hatótávolsága 521 kilométer. A hajtásrendszerről további részleteket egyelőre nem közölt a gyártó.

Két változat, ami valójában egy

Bár az ID. Aero két verzióban kerül a kínai piacra, valójában arról van szó, hogy más-más forgalmazója lesz az autónak az ország bizonyos részein. Ahogy az ID.4 és ID.6 esetében, úgy az Areónál is a forgalmazók szerint különül el a két változat: a FAW-val együtt a Volkswagen az ország északi részét fedi le, míg a SAIC-VW Dél-Kínában tevékenykedik. Ha az elnevezés az ID.4-hez hasonlóan alakul, akkor a SAIC-VW az Aero X, míg a FAW-VW az Aero Crozz modellt dobja piacra.

Kínában az elektromos szedán várhatóan 2023 második felében lesz elérhető. A német vállalat nem nevez meg értékesítési célokat, de nagy reményeket fűz az új modellhez, hiszen az autót kifejezetten a kínai piacra fejlesztették ki. A Volkswagen megerősítette korábbi kijelentéseit, miszerint a gyártó 2030-ra piacvezető akar lenni az e-autók szegmensében is Kínában, és addigra minden második kínai VW elektromos lesz a tervek szerint.

Itthon sem kell rá sokat várni

Az ID. Aero Észak-Amerikában és Európában 2023-ban mutatkozik be, ezekre a piacokra a Volkswagen emdeni gyárában szerelik majd össze a modellt – azaz Európából exportálják majd az Egyesült Államokba is.

Az ID. Aero a Volkswagen moduláris e-drive rendszerén (MEB) alapuló elektromos autók ID családjának hatodik tagja az ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 és az ID. Buzz után. 2030-ra a Volkswagen az európai eladások legalább 70 százalékát nulla károsanyag-kibocsátású autóval szeretné lefedni – jegyzi meg az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink