Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Meghiúsulhat a Daimler és a kínai akkubeszállító együttműködése
Médiaértesülések szerint ingatag lábakon áll a Daimler és az akkumulátorcellákat gyártó Farasis Energy együttműködése. Mivel a kínai cég cellabeszállítói szerepet kapott volna, a probléma komoly hatással lehet a német autógyártó elektrifikációs terveire.
A két vállalat kooperációja még 2019-ben kezdődött, azzal a céllal, hogy később a Mercedes-Benz tisztán elektromos EQ modelljeinek egy részéhez környezetbarát módon előállított telepek készüljenek. Tavaly nyáron aztán a partnerek szorosabbra fűzték viszonyukat azáltal, hogy a Daimler részesedést szerzett a kínai félben.
A tavaly kötött megállapodásnak része az is, hogy a Farasis gyárat épít Bitterfeld-Wolfenben, a Manager Magazin meg nem nevezett forrásra hivatkozva azonban azt írja, hogy a kínai cég még mindig nem rendelkezik építési engedéllyel, ezenkívül a Daimlernek mintaként eljuttatott első cellák „katasztrofálisak” voltak. Állítólag az együttműködés lezárása sem kizárt.
Válaszként a problémákra a Farasis új ajánlatot tett, mely szerint Kínából szállítanának cellákat. Az egyelőre nem ismert, hogy a helyi akkugyártás, mint versenyképességi tényező fontosságát hangsúlyozó Daimler hogyan reagált arra.
Akár a belső égésű motorok kivezetése is tolódhat
Mivel közép távon a Farasis szállítaná a stuttgarti OEM Európában előállított autóiba a cellák felét, a problémák jelentős befolyással lehetnek annak elektrifikációjára, amit sajtóértesülések szerint Ola Källenius vezérigazgató felgyorsíthat, a belső égésű motoroknak a tervezett 2039-et megelőző kivezetését eredményezve, ami azonban stabil cellaellátást feltételezne.
Ha a 2020 végén, 2021 elején leszállított minták valóban „katasztrofálisak” voltak, a gyártás indulásának késése a hattal kezdődő, a későbbiekben pedig tíz gigawattóra kapacitásúra fejlesztendő német üzemben szinte biztosra vehető. Az első minták átadása és a sorozatgyártás kezdete között általában három év telik el.
Önállóbbá válnának a dolgozók
A Daimler munkavállalói képviselete már egy ideje próbálja elérni a vállalatvezetésnél a saját cellák gyártásának beindítását, hogy nagyobb függetlenséget nyerjenek – írja az electrive.com. A felvetést azonban a korábbi vezérigazgató, Dieter Zetsche és a mostani, Ola Källenius is elutasította.