Gyártók Még idén debütál a Rivian pickup és SUV párosa

Még idén debütál a Rivian pickup és SUV párosa

autopro.hu/H.J. | 2020.02.11 04:17

Még idén debütál a Rivian pickup és SUV párosa

Fotó: twitter.com/rivian

Még idén az USA piacára kerülhet a teljesen elektromos Rivian R1T pickup és R1S SUV. A vállalatot olyan óriás cégek támogatják, mint az Amazon vagy a Ford.

Hirdetés

2020 végén kerül az Egyesült Államokban piacra a Rivian teljesen elektromos R1T pickup-ja és az R1S SUV-ja. A nemzetközi piacokon várhatóan egy éven belül jelennek meg az új modellek. Az R1T ára 69 ezer dollárról, míg az R1S 72 ezer dollárról indul. Viszonyításképp, a Tesla SUV-ja, a Model X kezdő piaci ára 79 690 dollár.

Vállalatóriások a startup mögött

A michigani startup-ot az Amazon mellett a Ford is támogatja. Míg előbbi közel 700 millió dollárt fektetett a Rivianba, addig az utóbbi fél milliárd dollárral támogatja a vállalatot. A Bloomberg hírportál értesülései szerint a startup már közel 2,85 milliárd dollárnyi tőkével rendelkezik.

Jeff Bezos, az Amazon vezérigazgatója élen jár az elektromos átalakulásban. Az Amazon a startup finanszírozása mellett megrendelésekkel is támogatja azt – szeptemberben mintegy 100 ezer elektromos furgont rendelt flottájába. A Ford pedig a Rivian elektromos platformját építi be prémium elektromos autójába – a motor, az akkumulátorok és a számítógépes rendszer működését a startup biztosítja.

Az Amazon által rendelt Rivian elektromos furgonok egyike

Az Amazon által rendelt Rivian elektromos furgonok egyike | Fotó: twitter.com/DetroitBureau

A vállalat nyitott lenne további együttműködésekre

A Rivian készen állna, hogy további partnerekkel működjön együtt. A Ford elektromos modelljének platformja többek közt az olyan német gyártók számára is egy választható opció lenne, mint a BMW vagy a Mercedes. Ehhez azonban az érintett vállalatoknak fel kéne adni azokat a törekvéseiket, hogy önállóan fejlesszék saját elektromos rendszereiket. A NordLB gépjárműipari szakértője, Frank Schwope szerint ez valószínűtlen, helyette sokkal inkább elképzelhető egy német-német, vagy egy német-kínai együttműködés – írja az automobilwoche.de.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink