Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így változtatja meg a hologram az autók kijelzőit
2024.04.20 12:22Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még hogy nem lehet erős egy elektromos autó!
A Yamaha bejelentette, hogy kifejezetten elektromos hiperautókhoz fejlesztett elektromos motort. A kompakt 800 Voltos egység akár 496 lóerős teljesítményre is képes. A motor hivatalos bemutatójára május végén kerül sor Japánban.
A Yamaha új motorját úgy álmodták meg, hogy egyszerre több egység működtesse a járművet, így egy ebből a motorból akár csak kettőt használó jármű hihetetlenül erőteljes lehet. A gyártó emellett kiemelte a motor kompakt méretét annak köszönhetően, hogy a hajtóművet és az invertert egyetlen egységbe integrálták.
Nem ez az első elektromotor, amit a Yamaha fejlesztett. A tavalyi évben a Yamaha 47-268 lóerős motorok gyártásával kezdte bővíteni kínálatát. A kisebb egységeket személyi közlekedési eszközökhöz és motorbiciklikhez tervezték, míg az erőteljesebb motorokat már személygépjárművekbe szánják. Ezen motorok gyártására más vállalatok bízták meg a megfelelő termékeik használatával.
Komoly múlt a nagyobb motorok terén
Míg ez eltávolodást jelent a motorkerékpárok belső égésű motorjaitól, a Yamaha más társaságok számára való hajtáslánc prototípusgyártása az üzleti tevékenységének természetes folytatása. A Yamaha már régóta gyárt benzinüzemű motorokat más autógyártók számára, kezdve 1967-től a Toyota 2000GT ikerkamrás soros hatosával. Az évek során nagy fordulatszámú ikerkamerákat fejlesztett olyan komoly teljesítményű autókhoz is, mint a Toyota AE86 és MR2, 3,0 literes DOHC V6-ot a szeretett Ford Taurus SHO sportszedánhoz és 4,4 literes V8-at a Volvo S80-hoz és XC90-hez. A Toyotával való kapcsolatának köszönhetően, a Yamaha motorok eljuthattak olyan sportautókba is, mint a Lotus Elise. Újabban pedig segítséget jelentett a Lexus LFA hangzatos V10-jének fejlesztésében.
Ami a legújabb fejlesztését illeti, a gyártó elmondta, hogy áprilistól kezdődően fogad megrendeléseket a prototípusjárművek gyártására. Az elektromos motorokat a telepítés megkönnyítése érdekében fejlesztették ki, de a kimeneti és hűtési megoldások az ügyfél egyedi alkalmazásaihoz igazíthatók. Az elektromos szuperautókhoz gyártott motor hivatalos bemutatójára a japán Yokohamában tartott 2021-es Járműmérnöki Kiállításon kerül sor május 26-28. között – számolt be az Autoblog.