Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Márkakereskedések sorát zárja be a Mercedes
Modellpalettája mellett márkakereskedői hálózatát is összébb húzza a Mercedes-Benz. A direkt értékesítésekre helyeznék a fókuszt, bezárva számos kereskedést. Így akar a gyártó nagyobb kontrollt szerezni eladásai felett és csökkenteni a kapcsolódó költségeket.
Kevesebb belépő kategóriás Mercedes-Benz modell lesz a jövőben, mivel a német gyártó a jobban megtérülő, nagyobb, drágább modelljeit akarja előtérbe helyezni. Erőforrásai 75 százalékát a C-osztályba és annál nagyobb modellekbe fekteti majd. Átalakul a kereskedelmi modell is a luxusmárkánál.
A meglévő öt mellett további tizenöt piacon tervezi bevezetni direkt értékesítési stratégiáját a Mercedes-Benz. Olyan mértékben felfuttatnák ezt az üzleti modellt, hogy 2025-re már az európai eladások 80 százalékát akarják köztes szereplő, azaz márkakereskedés nélkül bonyolítani, csökkentve a kiadásokat. Globálisan a kereskedések 10 százalékát be fogják zárni 2025-re, 2028-ra pedig a 20 százalékot is el fogja érni ez a szám Németországban. Bettina Fetzer, a vállalat kommunikációért és marketingért felelős alelnöke elmondta, a „fejlett” piacokon nincs szükség annyi nagy kereskedésre, ugyanakkor Kínában például újakat nyitnak. Tervben van külön szalonok nyitása AMG, Maybach és G-osztályos modelleknek is.
Autó pár kattintással
A Mercedes-Benz azt várja, hogy az online értékesítés úgy fel fog pörögni, hogy 2025-re minden negyedik vásárló az interneten bonyolítja majd az autóvásárlást. Fetzer szerint ennek oka, hogy a vásárlóik egyre fiatalabbak és gazdagabbak, valamint egyre inkább érdeklődnek a digitális világ iránt, így egyre hajlandóbbak online venni az autójukat is ahelyett, hogy bemenjenek a 6500 Mercedes-kereskedés egyikébe világszerte.
A márka egyre inkább tendál a luxus felé az olyan modellekkel, mint például az SL vagy az elektromos G-osztály, de készülnek majd limitált szériás autók is. A Mercedes a chiphiányból is egészen jól jött ki, mivel a kevés chipet, amihez hozzájutottak, a nagyobb értékű autóikba csoportosították, amiket egyre drágábban tudtak eladni, így összességében nőtt a profit a csökkenő eladások ellenére is. Most ezt az irányt viszik tovább, ezért szűkítik a kompakt modellek palettáját és bővítik a drágábbakét — áll a motor1.com cikkében.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!