Gyártók Már tíz éve segíti az építőipart a Volvo Trucks

Már tíz éve segíti az építőipart a Volvo Trucks

autopro.hu | 2020.11.29 12:23

Már tíz éve segíti az építőipart a Volvo Trucks

Fotó: Volvo Trucks

A megnövekedett, akár 20 tonnás első tengelyterheléssel és a 38 tonnás bogi tengellyel a legnehezebb feladatokra, a legkeményebb terepre készült. Az új Volvo FMX-et már a jövőbeli elektromos hajtásláncokhoz tervezték, és rendelkezik HVO tanúsítvánnyal, mely a dízelnek egy fosszíliamentes alternatívája.

Hirdetés

2010-ben a Volvo Trucks bemutatta az első Volvo FMX-et - a különösen nagy igénybevételt jelentő építőipar számára kifejlesztett teherautót. Azóta számos innovatív funkció bevezetésének eredményeként a modell bizonyított, mint a piac egyik legrobusztusabb építőipari teherautója. Az új Volvo FMX egy teljesen új vezetőfülkére épül, a Volvo robusztus építőipari teherautóinak tízéves tapasztalata alapján.

„Az új Volvo FMX-et úgy tervezték, hogy az agilitás és a tartósság kiváló kombinációját adja. A masszív kialakítás mellett az új fülke, függőleges A-oszlopokkal, nagyobb teret és jobb látási viszonyokat biztosít. Könnyebb be-és kiszállni is” - magyarázza Helena Alsiö, a Volvo Trucks FM és FMX termékcsaládért felelős alelnöke.

Kipörgésmentesen könnyedén

Az új Volvo FMX-ben könnyedén kapcsolhatjuk a tengelyek közötti differenciálzárat oda és vissza. Egyszerűen az új kipörgésgátló gomb elforgatásával a vezető utasíthatja a teherautót, hogy a teljes differenciálzár bekapcsolása előtt automatikusan szinkronizálja a kerekek sebességét. A vezető egyértelmű, azonnali visszajelzést kap a műszer kijelzőjéről, és valós időben láthatja a differenciálzárak működését.

Irányváltás előremenet közben

15 kilométer/óra alatti sebességnél menet közben lehet változtatni a teherautó menetirányát. Miután az I-Shift sebességváltót átváltotta az előremenetből a hátramenetre, a vezető a gázpedál segítségével fékezheti a teherautót. Az, hogy a jármű milyen gyorsan változtatja az irányt, attól függ, hogy mennyire nyomja meg a gázpedált.

„A menet közbeni irányváltás nagyon hasznos, különösen a Volvo Dynamic Steering kombinációval, amikor a gépkocsivezetőknek szűk helyeken alacsony sebességgel kell manőverezni" - magyarázza Helena Alsiö.

Könnyű és pontos kormányzás

A 2013-ban bevezetett Volvo Dynamic Steering a Volvo szabadalmaztatott műszaki újítása, amely lehetővé teszi a minimális erőfeszítéssel történő vezetést. Kombinálja a hagyományos hidraulikus szervokormányt egy elektronikusan szabályozott elektromos motorral, amely a kormányműre van szerelve.

„A Volvo Dinamikus Kormányzás egy sikeres és tökéletes műszaki megoldás az építőipari járművek számára. Kis sebességnél is biztosítja a könnyed és precíz kormányzást, továbbá jelentősen csökkenti a gépkocsivezető vállaira és karjaira eső terhelést. Ez a biztonság fokozását és a munkahelyi sérülések kockázatának csökkenését jelenti” - mondja Helena Alsiö.

Az akár 150 tonnás szerelvény összgördülőtömeg javítja a termelékenységet

Az új Volvo FMX a Volvo futóműválasztékának legnehezebb kiegészítőjét kapta - egy 38 tonnás bogitengelyt, amely akár 150 tonna bruttó összsúlyt (GCW) tesz lehetővé. Ezen kívül az első felfüggesztést úgy fejlesztették, hogy képes legyen szimpla tengelynél 10, dupla tengelynél akár 20 tonnás terhelést bírni nagyon nehéz terepen is. Kormányzott vagy tolótengellyel rendelkező teherautók esetében a kormányszögeket megnövelték, ami jobb manőverezhetőséget és csökkentett gumiabroncs-kopást eredményezett. Mindezen fejlesztések nagyobb termelékenységet és költséghatékonyságot eredményeznek az építőipari szállítási feladatoknál.

I-Shift sebességváltó nagy terhelésekhez

A piacvezető Volvo I-Shift sebességváltó építőipari változata lehetővé teszi a Volvo FMX számára, hogy nehéz, és emelkedős terepen is magas termelékenységgel dolgozzon, biztosítva a járművezető kényelmét. 2016-ban a Volvo Trucks bevezette az I-Shift sebességváltót kúszófokozattal, amely lehetővé teszi a teherautó álló helyzetből való elindulását akár 325 tonna terheléssel. Így a gépkocsivezető akár 0,5 kilométer/órás sebességgel is vezetheti a járművet – ez pedig óriási segítség akkor, ha pontos manőverezésre van szükség.

Fotó: Volvo Trucks

Továbbfejlesztett biztonság

Az új Volvo FMX vezetőfülkéje számos fejlesztésen esett át, a vezető látási viszonyainak javítása érdekében, beleértve a nagyobb üvegfelületeket, a süllyesztett ajtósort és az új visszapillantó tükröket. A látási körülmény tovább javítható egy utasoldali sarokkamera hozzáadásával, amely a 9 hüvelykes oldalsó kijelzőn kiegészítő képet nyújt a teherautó oldaláról.

Az oldalsó kijelzővel akár nyolc kamera képe is követhető, amelyek közül négy egyidejűleg megjeleníthető, így a vezető könnyen képet kap mind a teherautóról, mind a környezetről.

A további biztonságnövelő funkciók közé tartozik a lejtős sebességtartó automatika, amely úgy állítja be a maximális sebességet, hogy lejtőn haladva is megakadályozza a nem kívánt gyorsulást.

Extrém helyzetekben is helytáll

Az elektronikusan vezérelt fékrendszer (EBS), amely alapfeltétele vészfékezéssel kombinált ütközés-figyelmeztető rendszernek, valamint az elektronikus menetstabilizálónak, mostantól alapfelszereltség az új Volvo FMX-ben. Opcióként rendelhető a Volvo Dinamikus Kormánymű, a Sávtartó és a Stabilitás asszisztens funkciók.

Az új, útjelző felismerő rendszer növeli a biztonságot azáltal, hogy a műszer kijelzőjén megjeleníti az olyan közlekedési táblákat jelenít meg, mint a sebességkorlátozások, az előzési korlátozások és az úttípusok.

A rendkívül nehéz körülmények közötti felhasználás esetén, például a bányászatban, a Volvo FMX rendelkezhet egy olyan acél tetővel, melyen egy vészkijárati fogantyú van, ami a teljes tetőt felnyitja szükség esetén.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink