Gyártók Már idén utcára vinné hidrogénhajtású furgonjait a Renault

Már idén utcára vinné hidrogénhajtású furgonjait a Renault

autopro.hu/V.M. | 2021.01.15 12:21

Már idén utcára vinné hidrogénhajtású furgonjait a Renault

Fotó: Renault Media

A Renault Csoport vezető szerepre törekszik a hidrogénhajtású kistehergépjárművek európai piacán, ezért egy franciaországi közös vállalat alapításáról kötött egyetértési megállapodást az amerikai Plug Power hidrogéntechnológiai céggel. Az új vállalat egyebek mellett hidrogénhajtású kisteherjárműveket fog fejleszteni, melyek tesztelését már idén megkezdenék.

Hirdetés

A hatósági engedélyeztetés lezárulta után várhatóan 2021 első felének végén létre jövő új vállalatot a kettő partner fele-fele arányban fogja birtokolni. A közös cég egyik létesítménye egy új kutatóközpont lesz, ahol üzemanyagcellákkal kapcsolatos fejlesztéseket fognak végezni, valamint a Renault Csoport járműire építve hidrogénhajtású modelleket fognak tervezni. Az első hidrogénnel hajtott furgonokat a Master és a kisebb Trafic áruszállítók alapjain fogják elkészíteni.

Az új vállalat egy másik létesítményében üzemanyagcellákat, az üzemanyagcellás hajtásrendszer más részegységeit, illetve hidrogén-töltőállomásokat fognak gyártani.

A vállalat ezenfelül értékesítési tevékenységet is folytatni fog. Megrendelőinek, hidrogénhajtású furgonokat, töltőállomásokat, hidrogént és kapcsolódó szolgáltatásokat fog kínálni.

A Renault és a Plug Power célja, hogy az új cég harminc százalékos piaci részesedésre tegyen szert a hidrogén üzemanyagcellás kistehergépjárművek európai piacán. Az első járművek pilot flottában történő közúti tesztelését már idén meg kívánják kezdeni.

Hidrogénes hibridek is készülhetnek

Bár a Renault az együttműködést bejelentő közleményében nem tesz említést róla, nem kizárható, hogy az új vállalat nem csak tisztán hidrogénhajtású, hanem hidrogénes hibrid rendszerrel szerelt járműveket is fejleszteni fog. Mark Sutcliffe, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség kistehergépjárművek üzletágának alelnöke még egy tavaly őszi, hidrogénes teherautókról szóló online konferencián úgy nyilatkozott, hogy a Renault már közel jár egy hidrogén-akkumulátoros elektromos furgon piacra dobásához. Akkor Sutcliffe a megoldás értelmét azzal magyarázta, hogy a hidrogén hatótávolság-növelő szerepet játszhat, továbbá segítségével elkerülhető, hogy az akkuméret és a hatótáv terhelhetőség rovására növelése.

Kiemelt Partnereink