Gyártók Magyar villanymotorokkal érkeznek az Audi e-tron S modellek

Magyar villanymotorokkal érkeznek az Audi e-tron S modellek

autopro.hu/P.B. | 2020.06.18 15:48

Magyar villanymotorokkal érkeznek az Audi e-tron S modellek

Fotó: Audi MediaCenter

A légellenállás és az aerodinamikai tulajdonságok fontos tényezőnek számítanak a járművek fogyasztásánál, nincs ez másképpen az elektromos autóknál sem. Az Audinál alkalmazott új, innovatív megoldások csökkentik a Győrben összeszerelt elektromos motorok által mozgatott e-tron S modellek fogyasztását, azaz növelik a hatótávolságát az Audi elektromos autóinak.

Hirdetés

Az Audi hamarosan érkező elektromos S-modelljeinek egyik legnagyobb erénye a sportos megjelenés, ezt szolgálják például a szélesebb felnik, de az autók formája is. A sportos megjelenés mellett a legömbölyített formák, és például az SUV-k tetőcsomagtartóján található spoilerek az autók minél jobb légellenállását szolgálják.

Ahogyan azt az Audi közleménye is kiemeli, a légellenállás kulcsfontosságú tényező az autók fogyasztásában, így az elektromos autók hatótávolságában is. Ennek jegyében az új e-tron S modellek számos légellenállást csökkentő megoldást tartalmaznak.

Az optimális légáramlást segítő kerekek

A kerekek előtt egy nyíláson át induló csatorna vezeti el a levegőt, míg a felniken található nyílások szintén a levegő elvezetését szolgálják., sőt a gumik futófelületét és méretét is aerodinamikai szempontok alapján alakították ki.

Ezek a megoldások nemcsak a légelvezetést segítik, de a sportos megjelenéshez is hozzátesznek. Az Audi adatai szerint az új e-tron S Sportback közegellenállása mindössze 0,26 lesz, az e-tron S-é pedig 0,28.

Digitális tükrök

A visszapillantó tükör fizikai elhagyása, és a helyette alkalmazott, úgynevezett virtuális tükör szintén csökkenti az autó légellenállását. Az Audi az új modelljeiben tükrök helyett csak kamerákat szerel az autók külsőjére, míg az utastérben az ajtók melletti kijelzők mutatják majd meg, hogy mi van az autó mögött. A kamerák segítségével a sofőrök ráadásul nagyobb és jobb szögben figyelhetik az autó környezetét, hiszen a holttér is minimálisra csökken így.

Az autó küszöbei szintén a légellenállást mérséklik. A járművek alján elhelyezett spoilerek a levegő zavartalan áramlását segítik, ezzel sokkal jobb légellenállást elérve, mint ha csak sima felület lenne az autó alján.

Az új e-tron modellek hajtáslánca

Az Audi e-tron és az Audi e-tron Sportback modellek S változatát három, az Audi győri üzemében készülő elektromos motor hajtja, melyek gyártása – a járványhelyzet ellenére a kitűzött időben – nemrég vette kezdetét. Az új, performance motorcsaládba tartozó e-motorok közül kettő a hátsó tengelyen helyezkedik el. Az erőforrások együttes teljesítménye 320 kilowatt, ami boost üzemmódban átmenetileg akár 370 kilowatt is lehet, és 973 newtonméter maximális forgatónyomaték állhat a vezető rendelkezésére. Ennek köszönhetően mindkét elektromos hajtású modell 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre.

Az intelligens hajtásszabályozás nemcsak a menetbiztonságot, hanem a menetdinamikát is új szintre emeli, hiszen a hátsó kerekek egymástól függetlenül is meghajthatók. Az elektromos összkerék-meghajtáshoz elektromos vektoros nyomaték-szabályozás (Torque Vectoring) társul, aktív és teljesen változtatható nyomaték-elosztással a hátsó tengelyen.

Az Audi e-tron S-modellek meghajtása két különböző aszinkronmotor koncepciójára épül: a nagyobb e-motort, amely az Audi e-tron 55 quattro modellben a hátsó tengelyt hajtja, most az első tengelyre építették, míg a kisebb e-motor a párjával együtt az új modellek hátsó tengelyére került.

Kiemelt Partnereink