Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magának köszönheti a Hyundai a harmadik negyedév bukását
A Hyundai Motor jelentős veszteséget könyvelt el a július-szeptemberi időszakra vonatkozóan. A dél-koreai gyártó árrése messze elmaradt a piaci várakozásoktól, mivel a motorok minőségi problémáival kapcsolatos kiadások és visszahívások teljesen felőröltek az egyébként erős jövedelmet.
A Hyundai leányvállalatával, a Kia Motors-szal együttvéve a világ ötödik legnagyobb autógyártója, mely most 366 milliárd wonnyi (273,3 millió euró) nettó veszteségről jelentett. Ezzel szemben a Refinitiv elemzői átlagos 1,2 billió won nyereséget vártak.
Az autógyártó elmondása szerint 2,1 billió wont rakott félre, hogy fedezze a motorok meghibásodásának költségeit, melyek nagy eséllyel kigyulladhatnak. Az évek óta tartó minőségi probléma már közel 5 milliárd dollárjába került a Hyundainak és a Kiának, továbbá a visszahívások módja miatt az Egyesült Államok hatósága vizsgálatot is indított a páros ellen.
„A harmadik negyedéves eredményeken nyomot hagytak a motorok meghibásodásához kapcsolódó kiadások, mivel a vállalat elővásárlási intézkedésekbe kezdett, hogy így garantálja a fogyasztók biztonságát és fedezze a jövőben esetlegesen felmerülő minőséggel kapcsolatos megemelkedett kiadásokat” – áll a Hyundai közleményében.
Szépen alakult volna a negyedév
„Elnézést kérünk részvényeseinktől és befektetőinktől, hogy 2018 óta már a harmadik negyedév alkalmával ismételten minőségi költségek merültek fel” – mondta egy vezető az eredmények ismertetésekor.
A harmadik negyedév működési vesztesége 314 milliárd won (234,5 millió euró) lett. A minőségi költségeket leszámítva ez az érték 1,8 billió nyereség lett volna. A bevételek 2,3 százalékkal 27,6 billió wonra nőttek az előző évhez képest.
Elemzők szerint az üzemi veszteség nem volt olyan jelentős, mint várták, mivel a megnövekedett keresletnek köszönhetően a Hyundai sikeresen értékesített a negyedévben az Egyesült Államokban és a feltörekvő piacokon, mint például Indiában – számolt be a Reuters.