Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Létszámbővítésre készül Magnus Aircraft
A repülőgépeket fejlesztő és gyártó magyarországi Magnus Aircraft Zrt. arra készül, hogy új emberekkel bővítse csapatát. Erre szükség is van, tekintve, hogy a vállalat immáron az amerikai és a kifejezetten ígéretes afrikai piacon is jelen van, ahol több állami megrendelésről is tárgyalások folynak. A 2014-ben alapított vállalat jelenéről és jövőjéről beszélgettünk annak marketing menedzserével, Tarány Reginával.
Jelenleg milyen tevékenységek zajlanak a pécsi telephelyen?
A Magnus Aircraft Zrt. Pécs-Pogány Repülőtér területén található központjában és üzemeiben tervezzük, fejlesztjük és gyártjuk mind a Fusion Prémium, mind a Fusion Business termékcsalád kompozit, kétüléses oktató és sport repülőgépeit.
A Magnus Aircraft 2017 óta van jelen az Egyesült Államokban egy leányvállalata révén. Pontosan milyen tevékenységekért felel a vállalat, illetve mekkora érdeklődés mutatkozik a tengerentúlon a Fusion 212 iránt?
Leányvállalatunk, a Magnus Aircraft Inc. egyik alapvető feladata és egyben felelőssége az értékesítés, valamint az azt támogató marketingtevékenység hatékony kivitelezése. Ezenfelül, mint importőr, biztosítja a központi gyárból érkező repülőgép elemek végösszeszerelését, igény szerint a repülőgép teljes megépítését, továbbá a hatósági engedélyezési folyamatokat. Egyben feladata természetesen a már értékesített repülőgépek garanciális és időszakos szervizelése, illetve az alkatrészutánpótlás biztosítása is.
Ami vállalatunk tengerentúli értékesítési stratégiáját illeti, azt 2021-ben több külső tényező is folyamatosan alakítja, befolyásolja, azonban tisztán látszik, hogy a pandémia miatt is jelentősen megváltozott utazási szokások miatt nagy az érdeklődés a kisgépes repülés felé. Jelenleg a magánszektorban értékesítünk, de folyamatosan erősödik az igény a kereskedelmi szektorban is a pilótaképző szervezetek körében.
Hogyan áll a Fusion 212 engedélyeztetése az európai országokban?
A Magnus Fusion repülőgép 212-es konstrukciójának engedélyei folyamatosan bővülnek az európai piacon is. Legutóbb a DULV (Német Ultrakönnyű Repülő Szövetség) engedélyezte a maximum 600 kilogrammos felszálló tömegű verziót, a szervezet követelményei az egyik legszigorúbbnak számítanak a kategóriában. Mindezek mellett folyamatban van az egyel magasabb kategóriába sorolt Fusion 213 engedélyeztetési folyamata az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségénél (EASA).
A Fusion 212 tavaly év végén kapta meg Kenyában a típus- és légialkalmassági bizonyítványt, amivel a típuscsalád már az egész afrikai kontinensen repülhet. Mekkora potenciált látnak az afrikai piacban?
Afrikára jelenleg a hatalmas távolságok és nem feltétlenül a jó minőségű úthálózatok a jellemzőek! Így a repülés és azon belül is a kisgépes repülés kiemelt fontossággal bír a mobilitásban. Szerepe kontinens szerte számos területen szinte elengedhetetlen, ilyen a pilótaképzés, áru- és személyszállítás, megfigyelői és objektumbiztosítási feladatok, a kutató-mentő szolgálat és így tovább.
A kisgépes repülés kimondottan sok géppel folyik Afrikában, azonban számos problémával küzd. Ide tartozik a maitól harminc-negyven évvel elmaradó technológiai színvonalon álló géppark, kifejezetten elhasználódott repülőszerkezetekkel, roppant magas repült óraszámokkal, a mai kor elvárásaival össze nem egyeztethetően magas üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással rendelkező korszerűtlen meghajtásokkal, ez pedig csupán a jéghegy csúcsa!
Ezekből az okokból kifolyólag a Magnus Fusion termékcsaládnak óriási lehetőségeket tartogat a kontinens. Egyedi megjelenésű repülőgépeinek a legmodernebb kompozit technológiákkal, korszerű hajtásrendszerrel és a legújabb repülést támogató (avionika) rendszerekkel készülnek, melyeknek köszönhetően lényegesen olcsóbb üzemeltetést tudunk biztosítani ügyfeleink számára. Hisszük, hogy Afrika az egyik legnagyobb piaca lesz a Magnus Fusion termékcsaládnak az elkövetkezendő években!
Az előző kérdéshez kapcsolódik, hogy a nigériai légierő Fusion repülőgépeket fog venni felderítési és civil feladatok ellátására. Pontosan hány gép szállításáról van szó, illetve a gépek eladásán kívül még mit tartalmaz a megállapodás?
Az előkészített megállapodás húsz darab gép megrendelését tartalmazza, azonban az ország más kormányszerveivel is előrehaladott tárgyalásokat folytatunk. Mi repülőgépfejlesztők és -gyártók vagyunk, ezért a megállapodások kizárólag ilyen feladatokra korlátozódnak.
Hány főt foglalkoztat Magyarországon a Magnus Aircraft Zrt.? A dolgozók között milyen arányban vannak a fejlesztési munkát végzők?
A Magnus Aircraft Zrt. mintegy kilencven főt foglalkoztat jelenleg Magyarországon, ebből a fejlesztési osztály munkatársainak száma tíz fő, ők mind fejlesztőmérnökök.
Milyen képzettségű embereket várnak a fejlesztési területre? Tervben van létszámbővítés a fejlesztési részlegen vagy a gyártásban?
Gépészmérnöki, villamosmérnöki, járműmérnöki és repülőgépmérnöki szakirányú Bsc vagy Msc szintű diplomai végzettséggel rendelkező kollégákat várunk a fejlesztési részlegünkre. Jelenleg mind ott, mind a gyártásban tervben van létszámnövelés.
Folytat a vállalat valamilyen szakképzési együttműködést középfokú vagy felsőoktatási szinten?
A vállalat akkreditált gyakorlati képzőhely elektronikai műszerész és technikus szakmák vonatkozásában. Sajnos a pandémia miatt eddig nem tudtunk tanulókat fogadni.
Ha ki kellene emelni egy dolgot, akkor mi lenne az, ami miatt érdemes Magyarországon egy repülőgép- vagy repülőgépalkatrész-gyártással foglalkozó cégnél elhelyezkedni?
Ez az egyetlen dolog az volna, hogy egy progresszíven fejlődő, high-tech iparágról van szó, amely egyedülálló szakmai fejlődési lehetőségeket biztosít, méghozzá globális szinten.