Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Leleplezte terveit a Nissan
Bemutatta terveit a Nissan, melyekről április közepe óta egyre több információ szivárgott ki. A japán autógyártó egy négy éves reformprogram keretében fogja működését optimalizálni, hogy helyreállítsa az elmúlt években leromlott versenyképességét.
A Nissan ötödével fogja csökkenteni gyártókapacitását és modellkínálatát, hogy lejjebb szoríthassa állandó költségeit 2,8 milliárd dollárral. Gyárbezárásokra készül Spanyolországban és Indonéziában, el fogja hagyni a koreai piacot, valamint kivezeti Datsun márkáját az orosz piacról.
Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója elmondta, hogy mindent meg fog tenni azért, hogy a vállalatot visszaterelje a helyes útra. Hozzátette, hogy tanultak a múlt hibáiból, vagyis a piaci részesedés mindenáron való növeléséből, illetve a nyitottság hiányából, ami akadályozta őket a Renault-val való mélyebb együttműködés kiépítésében.
Jobb nyereségesség, fokozott kooperáció
A vállalat célja a jövőben az 5 százalékos működési nyereség, a cash-flow javítása, valamint 6 százalékos globális piaci részesedés fenntartása lesz. A március 31-gyel véget ért üzleti évet a Nissan a 2008/2009-es időszak óta a legrosszabb eredménnyel, 0,4 százalékos működési veszteséggel, és a 4,9 millió, az előző évinél 11 százalékkal kevesebb jármű eladásával zárta.
A koronavírus keltette bizonytalanságra hivatkozva a Nissan továbbra sem adott ki pénzügyi előrejelzést 2020-ra vonatkozóan. Azt átstrukturálás következtében megszűnő munkahelyek számát ugyancsak nem közölték, korábbi értesülések szerint azonban a dolgozók 15 százalékára, azaz 20 ezer emberre vár elbocsátás.
Nemrég egy, a Renault Csoport által tartott sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a Mitsubishit is magába foglaló szövetség, hogyan tervezi felosztani egymás között a piaci régiókat, illetve hogyan készülnek fokozni kooperációjukat a járművek tervezésében.
Egyelőre elégségesek a tartalékok
A Nissan számára az autóipari divízióban 16,7 milliárd dollár tőke és 12,06 milliárd dollárnyi le nem hívott hitelkeret áll rendelkezésre a járvány átvészelésére, ami megfelelő likviditást biztosít számára. Uchida ugyanakkor elismerte, hogy további források bevonására is szükség lehet, ha az értékesítések száma a következő hónapokban is rendkívül alacsony marad – jelenti a Reuters.