Gyártók Leleplezte terveit a Nissan

Leleplezte terveit a Nissan

autopro.hu/V.M. | 2020.05.29 15:19

Leleplezte terveit a Nissan

Fotó: Nissan Global Newsroom

Bemutatta terveit a Nissan, melyekről április közepe óta egyre több információ szivárgott ki. A japán autógyártó egy négy éves reformprogram keretében fogja működését optimalizálni, hogy helyreállítsa az elmúlt években leromlott versenyképességét.

Hirdetés

A Nissan ötödével fogja csökkenteni gyártókapacitását és modellkínálatát, hogy lejjebb szoríthassa állandó költségeit 2,8 milliárd dollárral. Gyárbezárásokra készül Spanyolországban és Indonéziában, el fogja hagyni a koreai piacot, valamint kivezeti Datsun márkáját az orosz piacról.

Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója elmondta, hogy mindent meg fog tenni azért, hogy a vállalatot visszaterelje a helyes útra. Hozzátette, hogy tanultak a múlt hibáiból, vagyis a piaci részesedés mindenáron való növeléséből, illetve a nyitottság hiányából, ami akadályozta őket a Renault-val való mélyebb együttműködés kiépítésében.

Jobb nyereségesség, fokozott kooperáció

A vállalat célja a jövőben az 5 százalékos működési nyereség, a cash-flow javítása, valamint 6 százalékos globális piaci részesedés fenntartása lesz. A március 31-gyel véget ért üzleti évet a Nissan a 2008/2009-es időszak óta a legrosszabb eredménnyel, 0,4 százalékos működési veszteséggel, és a 4,9 millió, az előző évinél 11 százalékkal kevesebb jármű eladásával zárta.

A koronavírus keltette bizonytalanságra hivatkozva a Nissan továbbra sem adott ki pénzügyi előrejelzést 2020-ra vonatkozóan. Azt átstrukturálás következtében megszűnő munkahelyek számát ugyancsak nem közölték, korábbi értesülések szerint azonban a dolgozók 15 százalékára, azaz 20 ezer emberre vár elbocsátás.

Nemrég egy, a Renault Csoport által tartott sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a Mitsubishit is magába foglaló szövetség, hogyan tervezi felosztani egymás között a piaci régiókat, illetve hogyan készülnek fokozni kooperációjukat a járművek tervezésében.

Egyelőre elégségesek a tartalékok

A Nissan számára az autóipari divízióban 16,7 milliárd dollár tőke és 12,06 milliárd dollárnyi le nem hívott hitelkeret áll rendelkezésre a járvány átvészelésére, ami megfelelő likviditást biztosít számára. Uchida ugyanakkor elismerte, hogy további források bevonására is szükség lehet, ha az értékesítések száma a következő hónapokban is rendkívül alacsony marad – jelenti a Reuters.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink