Gyártók Kulcsszerephez jut Szentendre a svéd Ford működésében

Kulcsszerephez jut Szentendre a svéd Ford működésében

autopro.hu | 2021.01.11 16:47

Kulcsszerephez jut Szentendre a svéd Ford működésében

Fotó: Ford MyNewsDesk

A Ford Motor Company, Inc. és a Hedin Group AB megállapodtak a Ford Motor Company összes svédországi részvény-tulajdonának átruházásáról, véglegesítve ezzel a korábban bejelentett importőri megállapodást. Ezentúl a Hedin Motor Company AB magánimportőrként lesz a Ford termékek importőre Svédországban.

Hirdetés

Az új importőrség létrejöttével a svéd piac csatlakozott a Ford European Direct Market portfóliójához. A Ford EDM piacai jelenleg 21 európai magánimportőri kézben lévő piacot ölelnek fel, melynek menedzsmentjét Szentendréről, a regionális irodából bonyolítja a Ford EDM szervezete Szamosi Viktor EDM operatív igazgató vezetésével.

A Ford a teljes EDM régióban 2020-ban 17 ezer személyautót és haszonjárművet értékesített, mely a koronavírus-járvány hatásaként 25 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest.

„Az autóipari kereskedelmi csatornák világszerte látványos változáson mennek keresztül; e trendnek megfelelően a Ford a Hedin Csoportot választotta partneréül, mivel a vállalat tökéletesen beleillik a Ford azon törekvéseibe, hogy még sikeresebbé váljon a svéd piacon. A váltás jegyében a Hedin Csoport olyan megoldást kínál, amelyben maga az importőr is jelentős szerepet vállal a kiskereskedelmi tevékenységben” – jelentette be Szamosi Viktor.

Rejt kihívásokat a svéd piac irányítása

„Nagy kihívás, és egyben nagyon szép feladat a svéd piac menedzsmentje” – tette hozzá Szilágyi Zsolt, a svéd piacért felelős értékesítési és marketing vezető – „Svédországban 2020-ban 292 ezer új személyautó és 31 ezer haszongépjármű talált gazdára. A skandináv országokban hagyományosan magasabb az elektromos és hibrid autók aránya, Svédországban a tavaly eladott személyautók több mint negyede (26%) elektromos BEV vagy plug-in hibrid volt, amivel elekrtifikációban Európa vezető országai között van.”

„A működés leegyszerűsítése és áramvonalasítása révén átlátható ajánlattal jelenhetünk meg a piacon, felhasználva a piacvezető márkakereskedőként szerzett tapasztalatainkat, hogy még jobban megértsük a piac és a vásárlók igényeit és elvárásait. Keményen dolgozunk majd a Ford márka pozíciójának további erősítésén és azon, hogy élen járjunk az iparág digitalizációjának felgyorsításában, illetve, hogy egyre sokszínűbbé tegyük az értékesítési csatornákat” – mondta el Anders Hedin, a Hedin Csoport tulajdonosa és vezérigazgatója.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink