Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Közel harmadával esett vissza a Škoda eladása
Csaknem egyharmaddal, 31,3 százalékkal visszaesett éves összehasonlításban a cseh Škoda Auto járműveinek eladása az idei első hat hónapban – közölte a cég. A közlemény szerint az első fél évben 426.700 Škoda kocsit adtak el. A jelentős csökkenés alapvetően a koronavírus-járvány számlájára írható. Erre utal, hogy júniusban a visszaesés már csak 16 százalékos volt – 94.600 eladott autóval –, míg májusban még több mint 45 százalék.
A Volkswagen Konszernhez tartozó Škoda Auto, amely a legnagyobb csehországi autógyár, tavasszal a járvány miatt mintegy hat hétig szüneteltette termelését.
A 39 ezer embert foglalkoztató vállalat tavaly 1,24 millió személygépkocsit adott el világszerte. Csehországban magasan a Škoda a legkeresettebb márka, autópiaci részesedése megközelíti a 40 százalékot.
A Škoda Auto a múlt héten közölte, hogy nem egészen öt év után távozik a vállalat éléről Berhard Maier, az igazgatótanács elnöke. Maier váratlan távozásának okát nem közölték. Német és cseh sajtóvélemények szerint Maier távozásának hátterében a Volkswagen konszern vezetésében folyó vitákat kell keresni. A németeket állítólag zavarja a Škoda egyre erősödő piaci sikere, az, hogy a cseh leányvállalat legújabb modelljei a vártnál nagyobb konkurenciát jelentenek a konszern néhány további tagja termékeinek.