Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Körvonalazódik a BMW paradigmaváltása
2025-ben tervez előállni a BMW az új, elektromos autók alapjául szolgáló Neue Klasse architektúrára épülő első két modelljével, ami egy SUV és egy 3-as szériára alapozott szedán lesz. A Neue Klasse gyártása Magyarországon kezdődik majd.
2021 őszén a BMW már megszellőztette az NK1 belső kódnéven futó, elektromos 3-as széria érkezését, közben viszont már NA0 és NA5 modellekről szólnak a hírek – előbbi az SUV, utóbbi a szedán. A végleges, hivatalos típusnevek még nem ismertek.
Frank Weber, a BMW fejlesztési vezetője szerint a Neue Klasse egy teljesen új megközelítést jelent az autóépítésben – a korábbi, belső égésű motorokhoz tervezett, de elektromos hajtásokat is befogadó személetet egy alapvetően elektromos rendszerhez megálmodott, de hagyományos hajtáslánccal is szerelhető platformra váltják le. Ezen felül azonban változik a BMW akkumulátortechnikával, dizájnnal, gyártástechnológiával és nyersanyagokkal kapcsolatos személete is.
Saját útjuk van
A gyár mostani közleményéből már biztosra tudható, hogy a Neue Klasse modelljeibe 800 voltos, 350 kilowattos teljesítménnyel tölthető elektromos hajtásrendszer kerül majd. Mivel az akkumulátorok elhelyezését is újragondolta a BMW, az egységek hőmenedzsmentje sokat javul, télen elhanyagolható lesz az egyébként hagyományos hajtásokkal szerelt autókéval veteksző hatótáv csökkenése.
A BMW nem tervez a kínai gyártók körében egyre népszerűbb koncepcióval, az akkumulátorcserélő szolgáltatásokkal és állomásokkal élni, helyette inkább a szilárd elektrolitos technológiába és az akkumulátor-újrahasznosítás fejlesztésébe fektetnek.
A magyar gyár lesz az úttörő
A Neue Klasse architektúra modelljeinek gyártását 2025-ben indítaná a BMW a kifejezetten erre a célra szánt, most épülő debreceni gyárában. Miután a magyar gyárban felfutott a gyártás, a márka központi, i4-esek gyártását is végző, müncheni üzeme is elkezdené az újgenerációs elektromos BMW-k termelését. Az NA0 és az NA5 gyártásának felosztása a két üzem között egyelőre nem ismert — áll az electrive.com írásában.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!