Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Könnyedén teljesítette a környezetvédelmi normát az Audi
Az Európai Unió környezetvédelmi normái márkánként változtak annak függvényében, milyen és mennyi autót gyárt az adott OEM. Az Audi a számára megszabott mértéket könnyedén alulmúlta, ezzel jobban teljesített, mint a szintén a Volkswagen Csoporthoz tartozó Volkswagen.
Az Audi számára 105,6 gramm volt az autónként és kilométerenként előírt környezetvédelmi norma 2020-ban. A német márka autói ehhez képest négy grammal kevesebb, 101,5 gramm szén-dioxidot bocsátottak ki, ezzel az OEM könnyedén megfelelt az előírásoknak. Ahogyan arról korábban beszámolt, a Volkswagen Csoport másik nagy márkájának, a Volkswagennek ez éppen, de nem jött össze.
Ez a 101,5 gramm nemcsak a 2020-as normákhoz képest jó eredmény, hanem az Audi egy évvel korábbi kibocsátásához képest, aminél közel húsz százalékkal jobb a tavalyi károsanyag-kibocsátás.
Jövőre még kisebb környezetkárosítás a cél
Hildegard Wortmann, az Audi AG sales & marketing részlegének vezetője elmondta, hogy a vállalat tovább bővíti elektromos portfólióját 2021-ben, ami két új teljesen elektromos modell bevezetését jelenti. Előbb az Audi e-tron GT, utána a Q4 e-tron jelenik meg az évben.
Ami a hosszútávú terveket illeti, az Audi 2025-re harmincnál is több elektrifikált modellt szeretne forgalmazni, ebből 25 teljesen elektromos lesz.
Az Audi jelenleg a legtöbb elektromos autót eladó márka a prémium szegmensben. 2020-an az Európában újonnan forgalomba helyezett közel 585 ezer Audi közül 47.324 volt valamilyen e-tron, ez 79,5 százalékos növekedés 2019-hez képest.