Gyártók Költségcsökkentésbe kezd a Volvo

Költségcsökkentésbe kezd a Volvo

autopro.hu/V.M. | 2020.04.28 04:21

Költségcsökkentésbe kezd a Volvo

Fotó: Volvo Cars Global Media Newsroom

A koronavírus-járvány miatt a járművek iránti kereslet példátlan mértékű visszaesést szenvedett. Számos gyártó dönt úgy, hogy elhalasztja egyes modelljeinek piaci bevezetését, valamint lejjebb szorítja kutatás-fejlesztési kiadásait. Másokhoz hasonlóan a kínai Geely tulajdonában lévő Volvo is a költségcsökkentés lehetőségeit keresi.

Hirdetés

A Volvo vezérigazgatója, Hakan Samuelsson nyilatkozatából kiderül, hogy jelenleg több ezer kutatás-fejlesztési programjuk fut, ám a mostani helyzetben megkérdőjeleződött némelyik szükségessége. Ugyanakkor azt is kifejtette, hogy az elektrifikáció, az önvezetési és más jövőbemutató technológiák fejlesztése abszolút prioritást élvez, illetve bármilyen ezeket érintő változás veszélyeztetné stratégiájukat.

Az autógyártóknál megszokott, hogy a modellciklusok közepén frissítik típusaikat, ezáltal szinten tartva az irántuk mutatkozó keresletet. A Volvo azonban lehet, hogy ritkítani fogja a frissítések számát – mondta el Samuelsson.

Úgy tűnik tehát, a Volvo tartani kívánja magát korábbi tervéhez miszerint a következő öt év mindegyikében piacra fognak dobni egy-egy tisztán elektromos autót, hogy aztán 2025-re ezek a típusok tegyék ki globális eladásaiknak felét. Az elektromos autók használatát támogatandó Norvégiában elindította a Care By Volvo szolgáltatását, mely keretében februártól a felhasználók a Volvo plug-in hibrid modelljeire fizethetnek elő. Az Electrek cikkéből az is megtudható, hogy később a választható autók körét fogják képezni az akkumulátoros elektromos modellek is, úgymint az XC40 Recharge is, mely gyártása az év második felében veheti kezdetét.

Borulnak a startupok tervei

Más vállalatoknál a koronavírus nem hagyja érintetlenül az elektromos járművek fejlesztését. Az elektromos autókat gyártó kínai startup, a Byton nemrég például a kaliforniai dolgozóinak felét volt kénytelen szabadságra küldeni, és akár az M-Byte európai megjelenése is későbbre tolódhat. Az amerikai Rivian pedig 2020 helyett 2021-ben fogja bemutatni az elektromos hajtású R1T pickupot és R1S SUV-t.

Az IHS Markit nemrég 140 autógyártót és beszállítót kérdezett meg Európában, Észak-Amerikában, illetve Ázsiában. A vállalatok 28 százaléka véli úgy, hogy bevételein a következő 12 hónapon túl is érződni fog a járvány hatása. Sokuk továbbá arra számít, hogy a korai szakaszban járó projektjeik egy évnél is nagyobb csúszást fognak szenvedni.

Kiemelt Partnereink