Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kivonul a Ford Indiából
Néhány évvel a General Motors kivonulása után a másik nagy amerikai autógyártó, a Ford is elhagyja Indiát – még 2021-ben bezárja a gyártó az összeszerelőüzemét, míg a motorgyár és a járműgyár Csennaiban 2022-ben fejezi be működését.
Friss közleményében a Ford bejelentette, hogy befejezi gyártási tevékenységét Indiában. Bár a Business Solutions csapatát tovább erősíti az országban a gyártó, a Sandandban található összeszerelőüzemét már 2021 végéig bezárja, míg a Csennai városában működő motor- és járműgyár 2022-ben zárja be kapuit.
A Ford + tervünk részeként nehéz, de szükséges lépéseket teszünk annak érdekében, hogy hosszú távon fenntarthatóan nyereséges üzleti tevékenységet folytassunk. Annak ellenére, hogy jelentős befektetéseket hajtottunk végre Indiában, a Ford az elmúlt tíz évben több mint kétmilliárd dolláros üzemi veszteséget halmozott fel, és az új járművek iránti kereslet jóval gyengébb volt a vártnál - mondta Jim Farley, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója, hozzátéve, hogy továbbra is fontosak a cég számára az indiai ügyfelei.
Nem az első távozó
A Ford idei bejelentése három évvel követte a General Motors indiai kivonulását – a másik nagy amerikai OEM 2017 végén hagyta ott Indiát, annak ellenére, hogy az akkori előrejelzések szerint India a harmadik legnagyobb járműpiaccá válhatott volna. A GM inkább a karbantartásra és az oda exportált járművekre koncentrál a régióban.
A motorkerékpárgyártó Harley Davidson 2020-ban az eladási és gyártási tevékenységeit is befejezte Indiában.
Maradnak, de gyárakat állítanak le
Annak ellenére, hogy India fontos piac a Honda számára, az autógyártó leállította két indiai üzemének egyikét 2020 végén, mivel a járművek értékesítése visszaesett. A Honda abbahagyta az autógyártást a Noida régióban található gyárában, és az összes termelését áthelyezte a Radzsisztán államba.
A Toyota Kirloskar Motor (TKM) - a Toyota indiai leányvállalata - 2021 elején leállította a termelést mindkét karnatakai gyárában 18 napra, 2020-ban pedig egy sztrájk miatt függesztette fel a munkát – írja a Manufacturing Global.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken.