Gyártók Kis koreai gyártók segítségével küzdene a chiphiány ellen a Hyundai

Kis koreai gyártók segítségével küzdene a chiphiány ellen a Hyundai

autopro.hu/P.B. | 2021.06.18 07:23

Kis koreai gyártók segítségével küzdene a chiphiány ellen a Hyundai

Fotó: Hyundai

A Hyundai-t és a Kia-t magába foglaló Hyundai Csoport relokalizálná a chipek beszerzését. A cég olyan, kisebb dél-koreai chipgyártókkal tárgyalt, akik csak tervezik a chipeket az autóipar számára, de a szigorú előírások miatt azokat a Samsung vagy a TMSC gyártja le helyettük.

Hirdetés

A Hyundai stratégiája nem más, mint a jelenleginél több forrásra való támaszkodás a félvezetőket illetően, ugyanakkor lehetőleg hazai – ebben az esetben dél-koreai – partnerektől vásárolna chipeket a vállalat. Ez a váltás egyáltalán nem tűnik egyszerűnek, hiába hangzik kézzelfekvő megoldásnak – vélik szakemberek.

Egy chipgyártó számára nem könnyű autóipar beszállítóvá válni – ehhez nagyon szigorú előírásoknak kell megfelelni, és különböző ellenőrzési mechanizmusokon kell átesni. Gyakorlati oldalról megfogva a dolgot arról van szó, hogy egy félvezetőket gyártó cég számára akár négy-öt év is lehet, mire egy újonnan tervezett chipet eladhat a járműipari cégeknek akkor, ha most még nem rendelkezik megfelelő minősítéssel. Ezzel szemben egy-egy újabb chip megtervezése egy éven belül megvan.

Elveszett a Hyundai korai előnye

A Hyundai egyébként a globális chiphiány első hónapjaiban a versenytársaihoz képest sokkal kevésbé volt érintett a raktárkészleteinek köszönhetően, ám egy tűzeset, majd pedig a Texas-ban tapasztalt rendkívüli téli időjárás miatt már a koreai gyártónak is nehézségeket okozott a helyzet, rövidebb leállásokra is kényszerült.

Hivatalosan nem erősítette meg a Hyundai a tárgyalások tényét, ám arra utaltak egy közleményben, hogy a chiphiány ellen hosszútávú megoldásokra van szükség – írja a Reuters.

Szükségmegoldások lehetségesek

A Reuters több értesülés alapján azt írja, hogy egyes dél-koreai gyártók lehetnének a Hyundai partnerei, de hivatalos megkeresését nem kaptak. Egyikük úgy nyilatkozott, nem valószínű, hogy ők lennének a Hyundai elsődleges beszállítói, de a mostani chiphiányhoz hasonló helyzetekben tudnának segíteni.

A félvezetőket gyártó vállalatok egyes speciális igények miatt nem szívesen bővítik a gyártási kapacitásukat, ugyanis hosszú procedúráról van szó, ami nem garantált, hogy megtérül. A Hyundai ugyanakkor azzal számol, hogy a chipek iránti kereslet még hosszú évekig magas lesz.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink